Ισχυρισμός ΔΕΕ
Η εμπορική αμαξοστοιχία 63503 μετέφερε παράνομο φορτίο πάνω στις τρεις ανοιχτές πλατφόρμες, που κουβαλούσαν λαμαρίνες.
Συμπέρασμα
Τα τρία βίντεο της εταιρείας συστημάτων ασφαλείας Interstar Security, που κατατέθηκαν στον Εφέτη Ανακριτή, από κοινού με το βίντεο της Λεπτοκαρυάς διαψεύδουν τον ισχυρισμό. Σύμφωνα με την έκθεση των δικαστικών πραγματογνωμόνων, που ταυτοποίησαν την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 στα τρία νέα βίντεο, τα οποία αποτελούν γνήσια αντίγραφα του καταγραφικού, σύμφωνα με μεταγενέστερο πόρισμα της ΔΕΕ, “δεν διακρίνεται οποιοδήποτε άλλο φορτίο επί των φορταμαξών”, πλην “όσων αναγράφονται στην επίσημη λίστα φορτίου”.

Σύμφωνα με τα επίσημα παραστατικά της Hellenic Train, η εμπορική αμαξοστοιχία ήταν έμφορτη με λαμαρίνες, μπύρες και παρασκευάσματα τροφής. Πληκτρολογώντας, όμως, στη μηχανή αναζήτησης την ερώτηση “Τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία;” η πρώτη απάντηση που παίρνουμε είναι η εξής: “Αναφορικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ο ειδικός πραγματογνώμονας ανέφερε ότι «μετέφερε 3-4 τόνους καύσιμης ύλης». «Υπάρχει κάποιο είδος άγνωστης καύσιμης ύλης γιατί δεν δικαιολογείται αυτό που βλέπουμε από τίποτα απ’ ό,τι είναι πάνω στο τρένο: τα υλικά, τον εξοπλισμό και το φορτίο“.
Πρόκειται για δηλώσεις του πραγματογνώμονα οικογενειών Κώστα Λακαφώση σε τηλεοπτική εκπομπή τον Ιανουάριο του 2025.

Οι εικασίες των τεχνικών συμβούλων και οι συνεχείς αλλαγές των εκτιμήσεών τους
Οι θεωρίες ύπαρξης παράνομου φορτίου σε βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας αναπτύχθηκαν από την πλειοψηφία των τεχνικών συμβούλων οικογενειών σε άμεση συνάρτηση με την προσπάθειά τους να απαντήσουν το τι προκάλεσε την αρχική πυρόσφαιρα στο δυστύχημα των Τεμπών. (Ενδεικτικά κάποιες από τις τοποθετήσεις των τεχνικών συμβούλων σε μέσα ενημέρωσης εδώ, εδώ κι εδώ).

Ενδεικτικά, ο κ. Αχιλλέας Μιχόπουλος, μέρος της έκθεσης του οποίου δημοσιεύθηκε, αρχικά, στο NEWS24/7, εικάζει ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε έως 12,7 τόνους αρωματικών υδρογονανθράκων, σε δεξαμενές πάνω στις τρεις ανοιχτές πλατφόρμες (εικόνα πάνω αριστερά), ενώ σε μεταγενέστερο δημοσίευμα, όπου παρατίθεται μέρος του πορίσματός του, γίνεται λόγος για “έως 19 τόνους υδρογονανθράκων“, με τον κ. Μιχόπουλο να υποστηρίζει ότι “η ποσότητα των υδρογονανθράκων, με βάση την ανάλυση που προηγήθηκε, προκύπτει ότι ήταν στην πρώτη πλατφόρμα σε πλαστικά δοχεία (IBCs) χωρητικότητας 1m3 εκάστου“.
Ο κ. Βασίλειος Κοκοτσάκης, εικάζει, αρχικά, στην τεχνική του έκθεση (σελ. 41) ότι το παράνομο φορτίο είναι της τάξης των 12-15 τόνων και μεταφερόταν μπροστά από το κοντέινερ OOCL, πάνω στο 4ο βαγόνι της εμπορικής (κάτω αριστερά)*, ενώ σε μεταγενέστερες δηλώσεις του, αναιρώντας τις αρχικές του εκτιμήσεις, έκανε λόγο για “8 τόνους μετρημένου αέριου καυσίμου“, τοποθετώντας το εύφλεκτο υλικό κάπου “στο πρώτο ή δεύτερο βαγόνι μετά τη μηχανή“.
* Η θεωρία αυτή έχει καταρριφθεί πολλαπλώς στο παρελθόν, καθώς το τέταρτο βαγόνι δεν συμμετείχε στην πυρόσφαιρα, ούτε και στη συνακόλουθη πυρκαγιά, ενώ το κοντέινερ ελέγχθηκε εξονυχιστικά, όπως έχουμε εξηγήσει σε παλαιότερα σχετικά άρθρα μας εδώ και εδώ. Ο ειδικός μεταλλειολόγος, καθηγητής του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, που έλεγξε το κοντέινερ, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το κοντέινερ φέρει ίχνη μικρής παραμόρφωσης από τη σύγκρουση, τα οποία, όμως, δεν συνάδουν “με την ύπαρξη ωστικού κύματος από φαινόμενα έκρηξης/εκτόνωσης αερίου“.
Τέλος, ο κ. Κώστας Λακαφώσης εικάζει ότι στην εμπορική αμαξοστοιχία μεταφερόταν άγνωστη καύσιμη ύλη, η οποία φτάνει τους 2 τόνους (όπως δήλωσε στις 14.4.2024 στο OPEN) ή δεν ξεπερνά τους 3,5 με 4 τόνους (όπως δήλωσε στις 27.1.2025 στο LIVE NEWS) ή κυμαίνεται έως 5 τόνους (όπως δήλωσε στις 30.1.2025), προσδιορίζοντας το ακριβές σημείο στο κενό διάστημα, μήκους 2,5 μέτρων, που αφήνουν οι λαμαρίνες στην πρώτη ανοιχτή πλατφόρμα, πίσω από τη δεύτερη ηλεκτρομηχανή της επιβατικής (εικόνα δεξιά).
Παραθέτουμε ένα ενδεικτικό παράδειγμα από την εκπομπή LIVE NEWS με τον Νίκο Ευαγγελάτο, όπου ο κ. Λακαφώσης εκτιμά το σημείο στο οποίο θα μπορούσε να βρίσκεται το παράνομο φορτίο, στην πρώτη ανοιχτή πλατφόρμα (ολόκληρη η εμφάνιση του κ. Λακαφώση στο LIVE NEWS στις 30.1.2025 εδώ, αρχειοθετημένη εδώ):
Στο σημείο αυτό, αξίζει να κάνουμε μια σύντομη αναφορά στον διατυπωμένο λόγο του Νίκου Ευαγγελάτου. Παρόλο που ο δημοσιογράφος τονίζει συνεχώς ότι κάνει λόγο για “εικασία“, δηλαδή για ένα υποθετικό σενάριο, συχνά αποφαίνεται, δηλαδή διατυπώνει κρίσεις και συμπεράσματα, στη βάση εικασιών, λέγοντας, για παράδειγμα, ότι “γίνονταν λαθρεμπόριο κανονικότατο“. Αντίστοιχα σε προηγούμενη εκπομπή, παρουσία του κ. Λακαφώση, ανέφερε, στο ίδιο ακριβώς πλαίσιο του υποθετικού σεναρίου, ότι “πιθανώς κάποιοι ήξεραν και δεν μιλάγανε“, ότι “κι αυτό γίνεται – δεν ξέρω αν γίνεται σε κάθε ταξίδι – αλλά γίνεται σε πολλά ταξίδια“, ότι “έτσι λοιπόν σχεδόν αόρατα μεταφέρει ο επίσημος δημόσιος φορέας λαθραίο καύσιμο” και ότι “η εμπορευματική αμαξοστοιχία μεταφέρει λαθραίο καύσιμο γιατί δεν μπορεί να υπάρξει άλλη εξήγηση. Δεν έχουμε στοιχείο αυτό, αλλά έχουμε τόσες εικασίες ώστε να μπορούμε να πιθανολογήσουμε”.
Όπως καταδείξαμε παραπάνω, οι εκτιμήσεις των τεχνικών συμβούλων χαρακτηρίζονται από συνεχείς μεταβολές και αυτοαναιρέσεις στις τάξεις μεγέθους της μάζας του, πιθανολογούμενου από τους ίδιους, παράνομου φορτίου.
Το αδιαμφισβήτητο αυτό γεγονός, ωστόσο, φαίνεται να απορρίπτεται από τους ίδιους, όπως στην περίπτωση του κ. Λακαφώση, ο οποίος υποστήριξε ότι εξαρχής έκανε λόγο για 2 τόνους, ερωτώμενος σε συνέντευξη στις 31 Μαρτίου 2025, και αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι έχει αλλάξει τις ποσότητες του υποτιθέμενου φορτίου, ερωτώμενος σχετικά σε πρωινή εκπομπή στις 2 Απριλίου 2025. “Με μπερδεύετε ίσως με κάποιον με άλλον. Εγώ δεν έχω αλλάξει τίποτα ποτέ“, δήλωσε. Δείτε το σχετικό απόσπασμα αμέσως παρακάτω (ολόκληρη η παρουσία του κ. Λακαφώση στην εκπομπή “Το Πρωινό” εδώ):
Τη θεωρία της ύπαρξης παράνομου φορτίου, συγκεκριμένα, “2,5 τόνων εύφελκτου, πτητικού υγρού“, αποδέχθηκε και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, που είναι αρμόδιος για τη διερεύνηση των αιτιών που οδήγησαν στο δυστύχημα. Όπως τονίζει ο οργανισμός στο πόρισμά του σχετικά με τους “2,5 τόνους εύφλεκτου, πτητικού υγρού“, “μέχρι στιγμής, η έρευνα δεν έχει εντοπίσει καμία ουσία, με τα γνωστά χαρακτηριστικά και τη συνολική μάζα που υπήρχαν στο τροχαίο υλικό, η οποία θα μπορούσε να έχει αυτόν τον ρόλο“ στη δημιουργία της αρχικής πυρόσφαιρας και της συνακόλουθης πυρκαγιάς (σελ. 108). Ο οργανισμός συνεχίζει την προσπάθεια να λάβει απαντήσεις για το τι προκάλεσε την πυρόσφαιρα απευθυνόμενος σε ερευνητικά κέντρα, όπως ο Δημόκριτος.
Η παραπληροφόρηση των Μέσων Ενημέρωσης για τα πρώτα βαγόνια της εμπορικής
Η θεωρία του παράνομου φορτίου ξεκίνησε πριν από 2 χρόνια από τον Κυριάκο Βελόπουλο, και τροφοδοτήθηκε από συνωμοσιολογικούς κύκλους της ακροδεξιάς, ενώ επεκτάθηκε σε ολόκληρο το ιδεολογικό φάσμα της ειδησεογραφίας (ενδεικτικά παραδείγματα εδώ κι εδώ). Αργότερα προστέθηκαν και μεγάλα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, όπως το MEGA, η εφημερίδα ΤA NEA και η σελίδα In.gr, με τη συνεισφορά του αστυνομικού συντάκτη Βασίλη Λαμπρόπουλου (ενδεικτικά ρεπορτάζ του κ. Λαμπρόπουλου εδώ, εδώ κι εδώ).




Για παράδειγμα, η Real News, στις 3 Φεβρουαρίου 2025, με βάση δημοσίευμα της κυριακάτικης έκδοσης της εφημερίδας στις 2 Φεβρουαρίου, παρουσίασε ως δεδομένο την ύπαρξη δεξαμενών στο “πρώτο βαγόνι” της εμπορικής αμαξοστοιχίας, επικαλούμενη, μάλιστα, και δήθεν εκτιμήσεις των Βέλγων επιστημόνων του Πανεπιστημίου της Γάνδης, κάτι που έχει διαψευστεί από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, καθώς ο ρόλος τους αναφέρεται ως συμβουλευτικός (σελ. 106 του πορίσματος).
Από το δημοσίευμα αυτό της REAL ξεκίνησε η ευρεία αναπαραγωγή της ψευδούς είδησης για ύπαρξη “3,5 τόνων εύφλεκτων υγρών στο πρώτο βαγόνι της εμπορικής“, από πληθώρα μεγάλων ενημερωτικών μέσων και εφημερίδων, γνωρίζοντας μεγάλη απήχηση, με τα άρθρα τους, όμως, να μην αποτελούν προϊόντα ρεπορτάζ αλλά να έχουν συνταχθεί από τα newsroom. Ενδεικτικά παραδείγματα εδώ, εδώ, εδώ, εδώ κι εδώ.



Ενώ, αντίστοιχα και ο Βασίλης Λαμπρόπουλος προεξόφλησε με απόλυτη βεβαιότητα, ήδη από τον Δεκέμβριο του 2024, τα συμπεράσματα του πορίσματος Καρώνη για το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, υποστηρίζοντας ότι αυτό οδηγεί “σύμφωνα με νομικούς και πραγματογνώμονες μονοσήμαντα στο τελικό συμπέρασμα ότι «το φονικό» μανιτάρι την στιγμή της σύγκρουσης των δύο τραίνων οφείλεται σε ύποπτο παράνομο φορτίο που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία“. Το κατά εισαγγελική παραγγελία πόρισμα του κ. Καρώνη δεν έχει δημοσιευθεί μέχρι στιγμής.
Το ενδεχόμενο της ύπαρξης παράνομου φορτίου άφησε ανοιχτό μέχρι και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξή του.
Είναι όμως έτσι;
Τα επίσημα πορίσματα για τα βίντεο που ήρθαν στη δημοσιότητα
Στις 5 Φεβρουαρίου 2025, η εταιρεία συστημάτων ασφαλείας Interstar Security, η οποία είναι υπεύθυνη για τη φύλαξη και βιντεοεπιτήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, παρέδωσε στον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας, διά μέσου του πληρεξούσιου δικηγόρου της κ. Βασίλη Καπερνάρου, τρία νέα βίντεο που δείχνουν την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 να διέρχεται από τις σήραγγες Ραψάνης και Πλαταμώνα, λίγα λεπτά πριν το τραγικό δυστύχημα.
Ο Εφέτης Ανακριτής παρήγγειλε σε δικαστικούς πραγματογνώμονες τη διενέργεια έκθεσης ταυτοποίησης της αμαξοστοιχίας που εικονίζεται στα τρία βίντεο και ανέθεσε, κατόπιν αντιδράσεων συγγενών, την πιστοποίηση της γνησιότητάς τους στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών της Ελληνικής Αστυνομίας (ΔΕΕ), αφού προηγήθηκε κατάσχεση υπολογιστών και σκληρών δίσκων από την ΕΛ.ΑΣ. στα γραφεία της εταιρείας Interstar Security.

Στην έκθεση ταυτοποίησης, η οποία κατατέθηκε στις 13.2.2025, οι δικαστικοί πραγματογνώμονες ταυτοποίησαν την εμπορική αμαξοστοιχία 63503, η οποία, όπως αναφέρουν, είναι “έμφορτη μόνο με όσα αναγράφονται στην επίσημη λίστα φορτίου, χωρίς να διακρίνεται οποιοδήποτε άλλο φορτίο επί των φορταμαξών“.

“Από την παραπάνω ανάλυση του δοθέντος βιντεοληπτικού υλικού, προκύπτει ότι σε αυτό εμφανίζεται διερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία 63503 που συμμετείχε στο δυστύχημα της 28.02.2023, στο σύνολο της σύνθεσής της και κατά τον χρόνο διέλευσής της, έμφορτη μόνο με όσα αναγράφονται στην επίσημη λίστα φορτίου, χωρίς να διακρίνεται οποιοδήποτε άλλο φορτίο επί των φορταμαξών“.
Για να καταλήξουν στο συμπέρασμα αυτό οι δύο πραγματογνώμονες, προηγήθηκε οπτική σύγκριση των αμαξοστοιχιών, με βάση το επίσημο φωτογραφικό υλικό της εμπορικής και ανάλυση του ενσωματωμένου χρόνου των βίντεο των καταγραφικών (timestamps), της ταχύτητάς του και σύγκριση με τον χρονογράφο της ηλεκτράμαξας της εμπορικής.

Στην έκθεση διερεύνησης της γνησιότητας των βίντεο, η οποία κατατέθηκε στις 29 Μαρτίου 2025, η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών πιστοποίησε τη γνησιότητα των τριών ανωτέρω βίντεο, τα οποία αποτελούν γνήσια αντίγραφα, μεταφορτωμένα στις 2 και 9 Μαρτίου 2023, από τον πρωτογενή σκληρό δίσκο των καταγραφικών. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα του πορίσματος της ΔΕΕ, όπως παρατίθενται αυτούσια στο δημοσίευμα της Καθημερινής:
Αναφορικά με το πρώτο βίντεο, «προκύπτει από την ανάλυση ότι το εν λόγω αρχείο αποτελεί ακριβές αντίγραφο (γνήσιο) αρχείου βίντεο που προέρχεται από την κάμερα 03 που ήταν συνδεδεμένη με το ανωτέρω περιγραφόμενο καταγραφικό, μεταφορτώθηκε μέσω του λογισμικού διαχείρισης IVMS και αφορά το χρονικό διάστημα 28-02-2023 23:00 έως 23:05».
Αντιστοίχως, για το δεύτερο βίντεο προκύπτει ότι αποτελεί «ακριβές αντίγραφο (γνήσιο) αρχείου βίντεο που προέρχεται από την κάμερα 04 που ήταν συνδεδεμένη με το καταγραφικό, με την ονομασία ΚΕΚ ΡΑΨΑΝΗ σειριακού αριθμού 526438191 και αφορά το χρονικό διάστημα 28-02-2023 23:08 έως 23:42», ενώ το τρίτο βίντεο πιστοποιήθηκε ότι «αντιστοιχεί σε αρχείο της κάμερας 05 που ήταν συνδεδεμένη με το καταγραφικό, με την ονομασία 2546 ΚΕΚ ΡΑΨΑΝΗ σειριακού αριθμού 526438191 και αφορά το χρονικό διάστημα 28-02-2023 23:12 έως 23:46».
Η πιστοποίηση της γνησιότητας προέκυψε από την εξέταση α) των τεχνικών μεταδεδομένων μεταφορτώσεων των βίντεο, β) τη συνεξέταση των ονομασιών των αρχείων των εξεταζόμενων βίντεο με τις ονομασίες των αρχείων μεταφορτώσεων στους πρωτογενείς πειστήριους σκληρούς δίσκους, και γ) από την εξέταση των ψηφιακών υδατογραφημάτων ασφαλείας που είναι ενσωματωμένα στο βιντεοληπτικό υλικό. Με βάση την έκθεση διερεύνησης της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:
1. Τα αρχεία των εξεταζόμενων βίντεο αποτελούν γνήσια αντίγραφα των αρχικών καταγραφών, καθώς μεταφορτώθηκαν (modified), δηλαδή έγινε λήψη τους, από τον σκληρό δίσκο P1-SSD, εντός του οποίου ήταν εγκατεστημένο το λογισμικό του καταγραφικού (IVMS4200), στις 2 και 9 Μαρτίου 2023, λαμβάνοντας αυτόματα την ονομασία τους με βάση το όνομα της κάμερας, την τοποθεσία της κάμερας, την ημερομηνία καταγραφής της κάμερας και την ώρα έναρξης και λήξης της καταγραφής.

2. Τα τρία βίντεο μεταφέρθηκαν για τελευταία φορά (created) στις 20 Νοεμβρίου 2024 σε στικάκι (P16-UsbStick) και ανοίχτηκαν για τελευταία φορά (accessed) στις 5 Φεβρουαρίου 2025 όταν και παραδόθηκαν, με το ως άνω στικάκι, στον Εφέτη Ανακριτή.

Ο λόγος που τα εξεταζόμενα αρχεία έχουν ημερομηνία τελευταίας μεταφοράς (created) την 20η Νοεμβρίου 2024 οφείλεται στην έρευνα που η ίδια η εταιρεία Interstar Security φαίνεται να “έτρεξε” στα δικά της αρχεία, όπως διαπιστώνεται και από την ενημερωτική επιστολή που απέστειλε στις 22 Νοεμβρίου 2024 η εταιρεία στον Εφέτη Ανακριτή Λάρισας, όπως διαβάζουμε σε δημοσίευμα της Καθημερινής:
Στις 22 Νοεμβρίου 2024, με επιστολή της προς τον ειδικό εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη, η εταιρεία φύλαξης και βιντεοεπιτήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου, Interstar Security, ανέφερε ότι πέραν των σταθμών υπήρχαν και άλλα σημεία κατά μήκος της γραμμής, από Θεσσαλονίκη μέχρι και τη σήραγγα του Πλαταμώνα, στα οποία είχαν εγκατασταθεί κάμερες.
Ωστόσο, τα εν λόγω αρχεία εστάλησαν στον Εφέτη Ανακριτή πολύ αργότερα, στις 5 Φεβρουαρίου 2025.
3. Ο αλγόριθμος κατακερματισμού MD5, που χρησιμοποιείται για τη δημιουργία ενός μοναδικού αποτυπώματος (hash) στα τρία εξεταζόμενα βίντεο διαπιστώθηκε ότι είναι ταυτόσημος με τον αλγόριθμο κατακερματισμού MD5 όλων των πρωτογενών πειστηρίων (servers) που εξετάστηκαν. Ενδεικτικά παραθέτουμε απόσπασμα από την έκθεση για το πρώτο βίντεο με ονομασία Camera3_2253 ΠΛΑΤΑΜΩΝΑΣ ΝΟΤΙΑ ΣΗΡΑΓΓ_2254 ΠΛΑΤΑΜΩΝΑΣ ΝΟΤΙΑ ΣΗΡΑΓΓ_202302282300000_20230228230459_22155295.mp4:


4. Οι ονομασίες των αρχείων των εξεταζόμενων βίντεο διατηρήθηκαν αναλλοίωτες από τις 2 και 9 Μαρτίου 2023 εδώ και δύο χρόνια. Ενδεικτικά, εξηγούμε τι σημαίνει κάθε μέρος της συνολικής ονομασίας για το πρώτο αρχείο: Camera3_2253 ΠΛΑΤΑΜΩΝΑΣ ΝΟΤΙΑ ΣΗΡΑΓΓ_2254 ΠΛΑΤΑΜΩΝΑΣ ΝΟΤΙΑ ΣΗΡΑΓΓ_202302282300000_20230228230459_22155295.mp4:

Η ονομασία των αρχείων προκύπτει αυτόματα κατά τη στιγμή της μεταφόρτωσης (download) ενός βίντεο από το καταγραφικό. Δηλαδή, για το εν λόγω βίντεο, στις 9 Μαρτίου 2023 και ώρα 14:08:16 πραγματοποιήθηκε μεταφόρτωσή του απευθείας από το καταγραφικό, η οποία έλαβε την ονομασία Camera3_2554, από την τοποθεσία “ΠΛΑΤΑΜΩΝΑΣ ΝΟΤΙΑ ΣΗΡΑΓΓ_2554” και αφορούσε το χρονικό διάστημα για το οποίο κατέγραψε η εν λόγω κάμερα στις 28.3.2023 από τις 23:00:00 έως τις 23:04:59 (49 δευτερόλεπτα), κατά το οποίο η μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία εξέρχεται από τη σύραγγα του Πλαταμώνα.
Πρόκειται για το ακόλουθο βίντεο διάρκεις 49 δευτερολέπτων:
5. Στα εξεταζόμενα τρία βίντεο εντοπίστηκε ψηφιακό υδατογράφημα ασφαλείας (watermark) που τοποθετεί η κατασκευάστρια εταιρεία (HikVision) ως αποδεικτικό γνησιότητας (Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε στο εγχειρίδιο της εταιρείας εδώ). Το ψηφιακό υδατογράφημα ασφαλείας περιέχει πληροφορίες ημεροχρονολογίας που συμπίπτουν με την αναγραφόμενη ημέρα και ώρα στα τρία βίντεο. Ενδεικτικό παράδειγμα για το πρώτο βίντεο:

Αξίζει να διευκρινιστεί ένα ιδιαίτερα αμφιλεγόμενο ζήτημα σχετικά με το “πότε παραδόθηκαν” και “πότε ανακτήθηκαν“. Τα τρία βίντεο παραδόθηκαν στον Εφέτη Ανακριτή στις 5 Φεβρουαρίου 2025. Στις 10 Φεβρουαρίου 2025, η αστυνομία πραγματοποίησε κατάσχεση των υπολογιστών από τα γραφεία της εταιρείας Interstar, ώστε να εξετασθούν οι σκληροί δίσκοι, στην προσπάθεια διερεύνησης της γνησιότητας των βίντεο. Την ίδια ημέρα, ο προϊστάμενος της τεχνικής υπηρεσίας της εταιρείας Interstar Security κλήθηκε να καταθέσει στον Εφέτη Ανακριτή. Στην κατάθεσή του ανέφερε, σύμφωνα με το δημοσίευμα της Καθημερινής:
Σύμφωνα με την κατάθεση του υπαλλήλου που δόθηκε στις 10 Φεβρουαρίου, επειδή στον εν λόγω server έχει πρόσβαση μόνο ο ίδιος και ο διευθυντής του, στις 8 του μήνα, στις 3 τα ξημερώματα, ο υπάλληλος βρήκε τα βίντεο στον κάδο ανακύκλωσης, «μόλις επέστρεψε από εξωτερικές εργασίες στην εταιρεία».
«Πάτησα επαναφορά και τα αρχεία εστάλησαν στην αρχική τους θέση, για τον λόγο αυτόν εμφανίζεται στις ιδιότητες των αρχείων η ημερομηνία 08/02/2025, ως ημερομηνία δημιουργίας», αναφέρει ο ίδιος στην κατάθεσή του.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η αρχική τους θέση (σ.σ. των βίντεο) ήταν σε ένα φάκελο που ονομαζόταν «ΚΕΚ Ραψάνη».
Από την κατάθεση αυτή παρατηρήθηκε έντονη αμφισβήτηση της αξιοπιστίας των βίντεο, καθώς πολλοί έσπευσαν να αναρωτηθούν “πώς είναι δυνατόν τα βίντεο που κατατέθηκαν στις 5/2 να ανακτήθηκαν στις 8/2“. Χρήστες έκαναν λόγο για “ταξίδια στον χρόνο“, ενώ ενδεικτικά, ο Στέφανος Κασελλάκης ανέφερε σε ανάρτησή του στο Χ:
Τα ξημερώματα της 8/2 – δηλαδή λίγο πριν γίνει έφοδος στα γραφεία της εταιρείας Interstar για κατάσχεση των σκληρών της δίσκων προκειμένου να συγκριθεί το υλικό που υπήρχε εκεί με αυτό που παραδόθηκε στον Ανακριτή- ο Προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας της Interstar καλείται και μεταβαίνει στα γραφεία και -ως εκ του θαύματος- καταφέρνει να ανακτήσει, μετά από δύο σχεδόν χρόνια, τα video που … είχε ΗΔΗ προσκομίσει ο κ. Καπερνάρος στον Ανακριτή!
Κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Το εν λόγω αρχείο, για το οποίο κάνει λόγο στην κατάθεσή του ο υπάλληλος, αφορά φάκελο που ανεβρέθηκε στους σκληρούς δίσκους P2-SERVER και P4-SERVER και όχι στο στικάκι (P16-UsBStick) που παραδόθηκε στις 5 Φεβρουαρίου στον Εφέτη Ανακριτή από τον κ. Καπερνάρο.
Να θυμίσουμε ότι και οι τρεις φάκελοι που παραδόθηκαν στον Εφέτη Ανακριτή στις 5 Φεβρουαρίου έχουν ως ημερομηνία δημιουργίας την 20η Νοεμβρίου 2024 και αποτελούν γνήσια αντίγραφα που μεταφορτώθηκαν στις 2 και 9 Μαρτίου 2023.
Η οπτική ανάλυση των βίντεο από την ομάδα των Ellinika Hoaxes
Για τα δύο από τα τρία γνήσια βίντεο είχε προηγηθεί οπτική ανάλυση της ομάδας των Ellinika Hoaxes, με τη συνδρομή του τεχνικού βίντεο της ομάδας, Τάσου Φωκά. Τα βίντεο λήφθηκαν από το σχετικό δημοσίευμα της Καθημερινής στις 7 Φεβρουαρίου 2025 και εισήχθησαν στο λογισμικό επεξεργασίας βίντεο DaVinci Resolve, απ’ όπου εξάγαμε τα καρέ των βίντεο (export frame) για να αναλυθούν στη συνέχεια οπτικά, μέσω του Adobe Photoshop.
Στόχος μας ήταν να ελέγξουμε εάν επαληθεύεται οπτικά ο ισχυρισμός της “ύπαρξης παράνομου φορτίου πάνω στις τρεις πρώτες ανοιχτές πλατφόρμες“. Ενδεικτικά, παραθέτουμε τρία καρέ από την Camera 04. Η μόνη επεξεργασία που εφαρμόσαμε ήταν η αύξηση των τιμών clarity και dehaze (ευκρίνειας και αφαίρεσης θολώματος) για τη βελτίωση της ποιότητας της εικόνας (οι τιμές αναγράφονται στη στήλη δεξιά):
Πρώτη ανοιχτή πλατφόρμα:

Δεύτερη ανοιχτή πλατφόρμα:

Τρίτη ανοιχτή πλατφόρμα:

Με άξονα τη διερεύνηση του τι απεικονίζεται πάνω στις τρεις ανοιχτές πλατφόρμες, στα βίντεο εφαρμόστηκε αργή αργή ταχύτητα 25% και έγινε εκ νέου οπτική παρατήρηση των βαγονιών. Μετά την ολοκλήρωση της οπτικής ανάλυσης τόσο των καρέ όσο και των βίντεο εν συνόλω, δεν παρατηρήθηκε κανενός είδους επιπρόσθετο φορτίο.
Μετά την ολοκλήρωση της οπτικής ανάλυσης, τα δύο βίντεο (στην κανονική και στην αργή ταχύτητα) συνενώθηκαν από τον τεχνικό βίντεο της ομάδας μας και προστέθηκε βοηθητικό κείμενο (Βίντεο 1, Βίντεο 2, Βαγόνι 1, Βαγόνι 2, Βαγόνι 3). Το βίντεο αναρτήθηκε το ίδιο βράδυ, στις 7 Φεβρουαρίου 2025, από τον αρχισυντάκτη των Ellinika Hoaxes κ. Δημήτρη Αλικάκο στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, προς ενημέρωση του κοινού και κοινοποιήθηκε από τη σελίδα του οργανισμού μας:
Τα δύο βίντεο δείχνουν καθαρά ότι στα επίμαχα ανοιχτά τρία βαγόνια με τις λαμαρίνες, δεν υπάρχει τίποτα το ύποπτο και καμία δεξαμενή των διαστάσεων που έχουν διατυπωθεί στους κατά καιρούς ισχυρισμούς.
Αντίστοιχη οπτική ανάλυση πραγματοποιήσαμε και για το βίντεο της Λεπτοκαρυάς στις 31 Ιανουαρίου 2025, όταν το βίντεο επανήλθε στην επικαιρότητα στις 30 Ιανουαρίου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA (ολόκληρη η εκπομπή εδώ, αρχειοθετημένη εδώ).
Το βίντεο αυτό δεν είναι καινούριο και προέρχεται από κάμερα ασφαλείας ιδιωτικού καταστήματος στη Λεπτοκαρυά. Ένα μικρό μέρος του είχε προβληθεί στις 10 Μαρτίου 2023 στο δελτίο ειδήσεων του STAR (μπορείτε να το δείτε εδώ) και είχε χρησιμοποιηθεί και από τον κ. Βασίλη Κοκοτσάκη στην τεχνική έκθεση (σελ. 43-49) που κατέθεσε στον ανακριτή στις 13 Μαΐου 2024.
Στις 18 Οκτωβρίου 2024, ο τεχνικός που είναι υπεύθυνος για την εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας στο ιδιωτικό κατάστημα της Λεπτοκαρυάς, κατέβασε το βίντεο από το cloud και το παρέδωσε στον Εφέτη Ανακριτή σε στικάκι (πειστήριο P2-UsbStick), μαζί με το καταγραφικό (πειστήριο P1-DVR), το οποίο περιείχε εντός του σκληρό δίσκο (πειστήριο P1-HDD), όπως βεβαιώνεται από την πραγματογνωμοσύνη που διενεργήθηκε από τη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών για τον έλεγχο της αξιοπιστίας του εν λόγω βίντεο.
Αφότου εξετάστηκαν τα παραπάνω πειστήρια, το βίντεο ενσωματώθηκε στη δικογραφία τον Νοέμβριο του 2024.
Στις 31 Ιανουαρίου 2025, περιήλθαν στην κατοχή μας τα δέκα (10) αρχεία (εντός των οποίων υπήρχαν πολλά διαφορετικά καρέ), όπως περιλαμβάνονταν στο usb stick (στικάκι) που κατατέθηκε στον ανακριτή. Το βίντεο της Λεπτοκαρυάς δεν ήταν ένα ενιαίο αρχείο, αλλά αποτελούνταν από 10 διαφορετικά αρχεία mp4, τα οποία ήταν ανακατεμμένα ως προς τη χρονολογική τους σειρά, ενώ τρία από αυτά είχαν καταστραφεί μερικώς (πράσινο καρέ) κι ως εκ τούτου υπάρχουν κενά στο καταγεγραμμένο υλικό.


Αυτό βεβαιώνεται και από την ανάλυση της εργαστηριακής πραγματογνωμοσύνης της ΔΕΕ για τα εν λόγω δέκα αρχεία του βίντεο της Λεπτοκαρυάς.

Πρώτο μέλημα της ανάλυσής μας ήταν να πάρουμε τα σκόρπια καρέ και να τα τοποθετήσουμε σε ένα χρονολόγιο, αποκαθιστώντας τη χρονολογική σειρά των γεγονότων που αποτυπώνει η κάμερα ασφαλείας. Η διαδικασία αυτή υλοποιήθηκε μέσω του λογισμικού επεξεργασίας βίντεο DaVinci Resolve.

Στο σημείο αυτό είχαμε πλέον ολόκληρο το βίντεο από το οποίο, βέβαια, έλειπαν κάποια καρέ. Στη συνέχεια ήταν σημαντικό να μεγιστοποιηθεί η ποιότητα του βίντεο, ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην ταυτοποίηση της εικονιζόμενης αμαξοστοιχίας. Η διαδικασία αυτή υλοποιήθηκε μέσω του λογισμικού επεξεργασίας εικόνας και γραφικών Adobe Photoshop, όπως την εξηγήσαμε παραπάνω, με την εξαγωγή συγκεκριμένων καρέ.
Παραθέτουμε συγκριτικά καρέ από τις τρεις ανοιχτές πλατφόρμες. Αριστερά βρίσκονται τα πρωτότυπα καρέ χαμηλής ποιότητας και δεξιά τα αντίστοιχα καρέ με βελτιστοποιημένη την ποιότητα. Τοποθετήστε το ποντίκι επάνω στην εικόνα και σύρετε δεξιά κι αριστερά για να δείτε τη διαφορά.
Πρώτη ανοιχτή πλατφόρμα:

Δεύτερη ανοιχτή πλατφόρμα:

Τρίτη ανοιχτή πλατφόρμα:

Στο βίντεο εφαρμόστηκε αργή αργή ταχύτητα 25% και έγινε εκ νέου οπτική παρατήρηση. Από την οπτική ανάλυση καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι δεν φαίνεται τίποτα ύποπτο στα ανοιχτά βαγόνια της εμπορικής.
Μετά την ολοκλήρωση της οπτικής ανάλυσης, το βίντεο (κανονικής ταχύτητας και αργής ταχύτητας) συνενώθηκε και ενσωματώθηκε βοηθητικό κείμενο, για την επισήμανση των επίμαχων βαγονιών και των καρέ που απουσιάζουν, ενώ προστέθηκε και χρονόμετρο για διευκόλυνση της παρακολούθησης του πραγματικού χρόνου. Το βίντεο αναρτήθηκε το ίδιο βράδυ, στις 31 Ιανουαρίου 2025, από τον αρχισυντάκτη των Ellinika Hoaxes κ. Δημήτρη Αλικάκο, στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, προς ενημέρωση του κοινού:
Από την οπτική παρατήρηση του βίντεου δεν διαπιστώνεται η ύπαρξη ύποπτου φορτίου.
Τα εσφαλμένα συμπεράσματα Κοκοτσάκη – Παπαδάκη με βάση το βίντεο της Λεπτοκαρυάς
Στο σημείο αυτό κρίνουμε σημαντικό να αναφέρουμε ότι το βίντεο της Λεπτοκαρυάς χρησιμοποιήθηκε από τον τεχνικό σύμβουλο Βασίλη Κοκοτσάκη και την ομάδα του, ως τεκμήριο της ύπαρξης παράνομου φορτίου (Επικαιροποιημένη Έκθεση, σελ. 43-49). Η ανάλυση, όμως, που επιχειρήθηκε, όπως θα εξηγήσουμε παρακάτω, είναι εξαιρετικά προβληματική, οδηγώντας σε λανθασμένα και ψευδή συμπεράσματα.
Σύμφωνα με τα όσα ισχυρίζεται ο κ. Παπαδάκης, ο οποίος φαίνεται να πραγματοποίησε την ανάλυση, το βίντεο της Λεπτοκαρυάς αποδεικνύει ότι η εμπορική αμαξοστοιχία είχε “11 εμπορευματοκιβώτια” αντί για 10, όπως είναι δηλωμένο στα επίσημα παραστατικά της Hellenic Train, καθώς το τέταρτο, κατά σειρά, βαγόνι της εμπορικής φέρει δύο κοντέινερ, αντί για ένα.

Το κοντέινερ του τέταρτου βαγονιού είναι αυτό της εταιρείας OOCL, πίσω από τις τρεις ανοιχτές πλατφόρμες, γύρω από το οποίο έχουν διατυπωθεί πολλοί αβάσιμοι ισχυρισμοί, όπως έχουμε δείξει σε παλαιότερα άρθρα μας εδώ, εδώ κι εδώ.

Η ανάλυση βασίστηκε στο υλικό που έλαβε ο κ. Κοκοτσάκης και η ομάδα του από τον τηλεοπτικό σταθμό STAR (με εμφανές το υδατογράφημα του σταθμού), το οποίο διαθέτει χαμηλότερη ποιότητα σε σχέση με το πρωτογενές υλικό του βίντεο της Λεπτοκαρυάς, το οποίο λάβαμε και αναλύσαμε. Από την ανάλυση αυτή, ο κ. Παπαδάκης κατέληξε στο συμπέραμα ότι: στο τέταρτο βαγόνι παρατηρούνται “εναλλαγές τόνων” που “προδίδουν την τοποθέτηση δύο κιβωτίων το ένα ακριβώς πίσω από το άλλο”.

Την “ύποπτη” αυτή εναλλαγή των τόνων την εντοπίζει στο 22:55:31, υπογραμμίζοντας με κόκκινη ευθεία γραμμή το κοντέινερ της εταιρείας OOCL, το οποίο επισημαίνει με κόκκινο βέλος (αριστερά) και ακριβώς μπροστά από αυτό ένα δεύτερο βέλος (δεξιά) που υποτίθεται ότι δείχνει το “επιπρόσθετο κιβώτιο). Το συμπέρασμα αυτό, όμως, είναι εσφαλμένο.

Στην πραγματικότητα, αυτό που υπογραμμίζει με κόκκινο ο κ. Παπαδάκης είναι το 5ο βαγόνι (δεύτερο κατά σειρά κοντέινερ) και αυτό που επισημαίνει ως “επιπρόσθετο φορτίο” δεν είναι τίποτε άλλο από το 4ο βαγόνι (πρώτο κοντέινερ)!
Αυτό μπορείτε εύκολα να το διαπιστώσετε από το ακόλουθο βίντεο που φτιάξαμε, όπου απομονώσαμε το ακριβές καρέ της παραπάνω φωτογραφίας που χρησιμοποίησε ο κ. Παπαδάκης, από το χρονικό σημείο 22:55:31 και το ενσωματώσαμε στο βίντεο της Λεπτοκαρυάς που παραθέτουμε σε αργή κίνηση. (Σημ. το βίντεο ξεκινά τη στιγμή που εμφανίζεται το πρώτο κοντέινερ του τέταρτου βαγονιού αμέσως μετά τις ανοιχτές πλατφόρμες):
Συνεπώς, καταρρίπτεται ο ισχυρισμός για ύπαρξη “11 κοντέινερ” και “επιπρόσθετο κιβωτίο”.
Κλείνοντας, κρίνουμε σημαντικό να αναφέρουμε ότι τα βίντεο απαξιώθηκαν από πολιτικούς και μερίδα τεχνικών συμβούλων [πηγή 1] [πηγή 2], δεδομένου ότι δεν απεικονίζουν την ύπαρξη “παράνομου φορτίου”, με αποτέλεσμα να προσκρούουν στη διαδεδομένη θεωρία που περιγράψαμε εκτενώς παραπάνω, ενώ ο κ. Λακαφώσης είχε δηλώσει ότι “οποιοδήποτε βίντεο έρθει δεν αλλάζει κάτι επί της ουσίας στην πορεία της διερεύνησης“, και πως “το ότι δεν φαίνεται φορτίο, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει“, σχολιάζοντας την τεκμηρίωση της γνησιότητας των βίντεο.
Η οπτική ανάλυση των Ellinika Hoaxes και τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από αυτή επιβεβαιώθηκαν από τα συνολικά τέσσερα πορίσματα ταυτοποίησης και γνησιότητας που κατατέθηκαν για το βίντεο της Λεπτοκαρυάς και για τα τρία βίντεο της εταιρείας Interstar από τους δικαστικούς πραγματογνώμονες και τη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών της Ελληνικής Αστυνομίας.
Ο έλεγχος της ΔΑΕΕ στη μηχανής της εμπορικής και η στροφή της έρευνας στην επιβατική
Οι εικασίες, ωστόσο, για τη μεταφορά παράνομου φορτίου στην εμπορική αμαξοστοιχία δεν περιορίστηκαν στα τρία ανοιχτά βαγόνια, αλλά επεκτάθηκαν στη δεύτερη ηλεκτρομηχανή της εμπορικής, ύστερα από το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, το οποίο ανέφερε ότι “η πίσω καμπίνα του μηχανοδηγού της μηχανής 120-012 φαίνεται να έχει αποκοπεί από το υπόλοιπο όχημα και δεν μπορεί να αναγνωριστεί πλήρως ανάμεσα στα συντρίμμια”. (Πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ, 136, σελ. 40).
Χαρακτηριστικό της περιόδου αυτής, ήταν το αρχικό δημοσίευμα του αστυνομικού συντάκτη Βασίλη Λαμπρόπουλου στην εφημερίδα “Τα Νέα”, με ηλεκτρονικό τίτλο “Τέμπη: Στο κόκπιτ της δεύτερης μηχανής το μυστικό της φονικής έκρηξης“, και πρωτοσέλιδο τίτλο “Το μυστικό βρίσκεται στη δεύτερη μηχανή“, που δημοσιεύθηκε λίγες ώρες μετά την έκδοση του πορίσματος του οργανισμού, και έκανε λόγο για “κόκπιτ” που “έχει εξαφανιστεί”, φράση που δεν χρησιμοποιήθηκε στο πόρισμα του οργανισμού, πυροδοτώντας ένα νέο κύμα παραφιλολογίας στα μέσα ενημέρωσης (ενδεικτικά παραδείγματα εδώ, εδώ κι εδώ).

Κατόπιν παραγγελίας του ανακριτή κ. Μπακαΐμη, η Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ) ξεκίνησε αυτοψία στις 7 Μαρτίου 2025 στον χώρο που φυλάσσονται τα συντρίμμια των τρένων στην περιοχή Κουλούρι, η οποία ολοκληρώθηκε στις 20 Μαρτίου 2025.
Με βάση τα ρεπορτάζ της τοπικής εφημερίδας της Λάρισας “Ελευθερία”, στις έρευνες που διεξήχθησαν συμμετείχαν, εκτός από τα στελέχη της ΔΑΕΕ, δικαστικοί πραγματογνώμονες, ειδικός μεταλλειολόγος, καθηγητής του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου και ο Εφέτης Ανακριτής, κ. Μπακαΐμης, που προίστατο των ερευνών.
Κατά την αυτοψία, τα στελέχη της ΔΑΕΕ εντόπισαν τα επίμαχα συντρίμμια της μηχανής της εμπορικής, τα οποία και συναρμολόγησαν προκειμένου να απαντηθεί το ερώτημα αν η παραμόρφωση της δεύτερης μηχανής οφείλεται στη σύγκρουση ή σε καύση από τη φωτιά. Από τους ελέγχους που διενεργήθηκαν λήφθηκαν, επίσης, δείγματα από την καμπίνα, τα οποία έχουν αποσταλλεί για εργαστηριακό έλεγχο, μετά την ολοκλήρωση του οποίου θα εκδοθεί και το σχετικό πόρισμα της ΔΑΕΕ.
Ο έλεγχος και η αυτοψία της εμπορικής αμαξοστοιχίας ολοκληρώθηκαν στις 20 Μαρτίου 2025.
Τα συμπεράσματα της ΔΑΕΕ, εν αναμονή του τελικού πορίσματος, συνοψίζονται σε ρεπορτάζ της Καθημερινής ως εξής:
Με βάση την έως τώρα έρευνα, τα στελέχη της Πυροσβεστικής έχουν εξαγάγει ορισμένα ενδιαφέροντα συμπεράσματα.
Το πρώτο είναι ότι στις δύο ηλεκτράμαξες δεν βρέθηκαν ίχνη καύσης ή έκρηξης.
Το δεύτερο, ότι η αποκόλληση του πίσω μέρους της δεύτερης ηλεκτράμαξας έγινε ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης και όχι της έκρηξης που ακολούθησε.
Και το τρίτο, ότι δεν λείπει τμήμα της δεύτερης ηλεκτράμαξας, καθώς στα συντρίμμια των δύο τρένων φέρονται να βρέθηκαν τα κομμάτια που είχαν αποκολληθεί και συνθλιβεί κατά τη σύγκρουση.
Με την ολοκλήρωση του ελέγχου της εμπορικής και τη διαπίστωση ότι δεν εντοπίζονται ίχνη καύσης, αλλά η αποκοπή και παραμόρφωση οφείλονται ως αποτέλεσμα της σύγκρουσης, η έρευνα της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (ΔΑΕΕ) στράφηκε στην επιβατική αμαξοστοιχία IC62, όπου στις 27 Μαρτίου 2025 οι ερευνητές έλαβαν δείγμα από το φρέον, του υγρού που χρησιμοποιείται σε ψυκτικά συστήματα.
Συμπέρασμα
Για μεγάλο χρονικό διάστημα ήταν ευρέως διαδεδομένη η πεποίθηση ότι στα τρία πρώτα ανοιχτά βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας μεταφερόταν ένα παράνομο φορτίο, μέσα σε δεξαμενές. Ο ισχυρισμός αυτός διατυπώθηκε σε επίσημες εκθέσεις τεχνικών συμβούλων, κυριάρχησε στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, μερικά από τα οποία παραπληροφόρησαν υποστηρίζοντας ότι ο ισχυρισμός αυτός αποτελεί ακόμη και συμπέρασμα των Βέλγων επιστημόνων του Πανεπιστημίου της Γάνδης.
Τρία νέα βίντεο της εταιρείας συστημάτων ασφαλείας Interstar Security, που κατατέθηκαν στον Εφέτη Ανακριτή, από κοινού με το βίντεο της Λεπτοκαρυάς διαψεύδουν τον ισχυρισμό. Σύμφωνα με την έκθεση των δικαστικών πραγματογνωμόνων, που ταυτοποίησε την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 στα τρία νέα βίντεο, τα οποία αποτελούν γνήσια αντίγραφα του καταγραφικού, “δεν διακρίνεται οποιοδήποτε άλλο φορτίο επί των φορταμαξών”, πλην “όσων αναγράφονται στην επίσημη λίστα φορτίου”. Τα συμπεράσματα αυτά επιβεβαιώνουν την οπτική ανάλυση που πραγματοποίησε η ομάδα των Ellinika Hoaxes στις 31 Ιανουαρίου και στις 7 Φεβρουαρίου 2025.
Πηγή: Ellinika Xoaxs
Η Νεφέλη Χατζηιωαννίδου το νέο μέλος του Συμβουλίου της Ευρώπης
Η Νεφέλη Χατζηιωαννίδου το νέο μέλος του Συμβουλίου της Ευρώπης»
ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ Ε ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ ΔΕΕ