Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    AthensPoliticsAthensPolitics
    • Ελλάδα
      • Κοινωνία
      • Οικονομία
      • Παιδεία
      • Υγεία
    • Πολιτική
      • Βουλή
      • Αυτοδιοίκηση
    • Διεθνή
      • Κόσμος
      • Ευρώπη
      • Μεσόγειος
    • Αθλητικά
    • Αθήνα
      • Food & Drink
    • Ουκρανία
    AthensPoliticsAthensPolitics
    Home»Ελλάδα»Ευρωπαϊκή Ένωση: Αθήνα – Σόφια με τρένο σε 6 ώρες – Παρουσιάστηκε ο νέος ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας – Χάρτης με τους προορισμούς
    Ελλάδα

    Ευρωπαϊκή Ένωση: Αθήνα – Σόφια με τρένο σε 6 ώρες – Παρουσιάστηκε ο νέος ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας – Χάρτης με τους προορισμούς

    Athens PoliticsBy Athens Politics5 Νοεμβρίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Ευρωπαϊκή Ένωση Ευρωπαϊκή Επιτροπή Σιδηρόδρομος
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Ένα νέο, ταχύτερο και περισσότερο διαλειτουργικό σιδηροδρομικό δίκτυο για ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσίασε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στόχο να καταστεί λειτουργικό μέχρι το 2040.

    Σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο της Κομισιόν για τη Συνοχή και τις Μεταρρυθμίσεις, Ραφαέλε Φίτο και τον Επίτροπο Μεταφορών Απόστολο Τζιτζικώστα, το νέο Σχέδιο Δράσης για τους Σιδηροδρόμους Υψηλής Ταχύτητας καθορίζει τα βήματα που απαιτούνται για τη δημιουργία ενός ταχύτερου, πιο διαλειτουργικού και καλύτερα συνδεδεμένου ευρωπαϊκού δικτύου μειώνοντας τους χρόνους ταξιδιού και καθιστώντας τους σιδηροδρόμους μια πιο ελκυστική εναλλακτική λύση σε σχέση με τα αεροπορικά ταξίδια μικρών αποστάσεων, αυξάνοντας έτσι τον αριθμό των επιβατών και ενισχύοντας τις περιφερειακές οικονομίες και τον τουρισμό.

    Το σχέδιο προβλέπει τη σύνδεση των κύριων κόμβων της ΕΕ με ταχύτητες 200 χλμ./ώρα και άνω. Οι επιβάτες θα μπορούν να ταξιδεύουν από το Βερολίνο στην Κοπεγχάγη σε τέσσερις ώρες αντί για επτά που είναι σήμερα, και από τη Σόφια στην Αθήνα σε έξι ώρες αντί για 13 ώρες και 40 λεπτά που είναι σήμερα. Οι νέες διασυνοριακές συνδέσεις θα επιτρέψουν επίσης ταχύτερα και απλούστερα ταξίδια, όπως το Παρίσι-Λισαβόνα μέσω Μαδρίτης, και βελτιωμένη συνδεσιμότητα μεταξύ των πρωτευουσών της Βαλτικής.

    Αναφερόμενος στην Ελλάδα, ο Επίτροπος Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι το εν λόγω πρόγραμμα που παρουσίασε η Επιτροπή, θα ενισχυσει την προσπάθεια που κάνει το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών της Ελλάδας, καθώς η χώρα μας θα αποκομίσει σημαντικά οφέλη, όπως ευρωπαϊκά κεφάλαια και τεχνογνωσία, για την επισκευή σημείων των σιδηροδρόμων που ειναι προβληματικα ή έχουν υποστεί βλάβες από φυσικές καταστροφές, για να καταστεί ο σιδηρόδρομος της Ελλάδας ασφαλής και σύμφωνος με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

    Αθήνα - Σόφια με τρένο σε 6 ώρες: Παρουσιάστηκε ο νέος ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας - Χάρτης με τους προορισμούς
    Οι χρόνοι ταξιδιού είναι ενδεικτικοί και βασίζονται σε δημόσια διαθέσιμα δεδομένα δρομολογίων που εξήχθησαν τον Απρίλιο του 2025

    Για την υλοποίηση αυτού του οράματος, η Επιτροπή προτείνει τέσσερις βασικούς άξονες δράσης:

    -Άρση των διασυνοριακών σημείων συμφόρησης μέσω δεσμευτικών χρονοδιαγραμμάτων που θα καθοριστούν έως το 2027 και προσδιορισμός επιλογών για υψηλότερες ταχύτητες, συμπεριλαμβανομένων πολύ άνω των 250 χλμ./ώρα όταν είναι οικονομικά βιώσιμες.

    -Ανάπτυξη μιας συντονισμένης στρατηγικής χρηματοδότησης, συμπεριλαμβανομένου ενός στρατηγικού διαλόγου με τα κράτη μέλη, τη βιομηχανία και τους χρηματοδότες που θα οδηγήσει σε μια συμφωνία για σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας για την κινητοποίηση των απαιτούμενων επενδύσεων. Βελτίωση των συνθηκών για τον σιδηροδρομικό κλάδο και τους σιδηροδρομικούς φορείς ώστε να επενδύουν, να αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις και να λειτουργούν ανταγωνιστικά, μεταξύ άλλων μέσω ενός πιο ελκυστικού κανονιστικού περιβάλλοντος, μέσω της ενίσχυσης των διασυνοριακών συστημάτων έκδοσης εισιτηρίων και κρατήσεων, της υποστήριξης μιας αγοράς μεταχειρισμένου τροχαίου υλικού, της επιτάχυνσης της ανάπτυξης των ψηφιακών συστημάτων διαχείρισης.

    Όπως αναφέρει η Επιτροπή, πέρα από τους μικρότερους χρόνους ταξιδιού, το σχέδιο θα μειώσει τη συμφόρηση και θα απελευθερώσει τη χωρητικότητα στις συμβατικές γραμμές, διευκολύνοντας τα νυχτερινά τρένα, τις εμπορευματικές μεταφορές και τη στρατιωτική κινητικότητα, ενισχύοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης στον τουρισμό και τη βιομηχανία.

    Το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ θα κοστίσει περίπου 345 δισ. ευρώ
    Σύμφωνα με την Επιτροπή, η κατασκευή και αναβάθμιση σιδηροδρομικών υποδομών υψηλής ταχύτητας απαιτεί σημαντικές μακροπρόθεσμες επενδύσεις. Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι η ολοκλήρωση του σχεδιαζόμενου δικτύου υψηλής ταχύτητας έως το 2040 θα κοστίσει περίπου 345 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ ένα πιο φιλόδοξο δίκτυο που θα λειτουργεί με πολύ υψηλές ταχύτητες (πολύ πάνω από 250 χλμ./ώρα) θα μπορούσε να κοστίσει έως και 546 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2050.

    Η δημόσια χρηματοδότηση, αν και αποτελεί κρίσιμο θεμέλιο για την υλοποίηση μεγάλων υποδομών, από μόνη της δεν θα επαρκεί για να καλύψει το σύνολο των σημαντικών επενδυτικών αναγκών που συνεπάγεται η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας. Για τον λόγο αυτό, θα απαιτηθεί συμπληρωματική χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τόσο μέσω άμεσων επιχορηγήσεων όσο και μέσω μηχανισμών που διευκολύνουν τη μόχλευση κεφαλαίων από άλλες δημόσιες και ιδιωτικές πηγές.

    Ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δοθεί στην κινητοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην επιτάχυνση της υλοποίησης των έργων και στη βελτίωση της αποδοτικότητας των επενδύσεων. Παράλληλα, καθοριστικό ρόλο θα διαδραματίσουν τα δάνεια και οι εγγυήσεις από ευρωπαϊκά και εθνικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και οι εθνικές αναπτυξιακές τράπεζες, που διαθέτουν την απαραίτητη τεχνογνωσία και τα εργαλεία για τη στήριξη μεγάλων έργων υποδομής με υψηλές απαιτήσεις κεφαλαίου και μακροχρόνιο ορίζοντα απόσβεσης. Μέσα από αυτή τη συνδυαστική προσέγγιση δημόσιας και ιδιωτικής χρηματοδότησης θα καταστεί εφικτή η βιώσιμη και αποτελεσματική ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας.

    ΔιεθνήΠολιτική

    Μητσοτάκης: Είναι σημαντικό Ελλάδα και Κύπρος να μπορούμε να συντονιζόμαστε – Χριστοδουλίδης: Έχουμε μάθει πολλά από εσάς

    Athens Politics Νοέ 12, 2025 3 min read
    Μητσοτάκης: Είναι σημαντικό Ελλάδα και Κύπρος να μπορούμε να συντονιζόμαστε – Χριστοδουλίδης: Έχουμε μάθει πολλά από εσάς

    Θα εργαστούμε για τη στρατηγική αυτονομία της ΕΕ, είπε ο Κύπριος πρόεδρος ενόψει της ανάληψης από τη Λευκωσία της προεδρίας του συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης…

    Παιδεία

    Ψηφιακή ηγεσία με ανθρώπινη ψυχή – Ο Δρ. Ανάργυρος Σίδερης χαρτογραφεί τον ηγέτη της νέας εποχής

    Athens Politics Νοέ 12, 2025 3 min read
    Ψηφιακή ηγεσία με ανθρώπινη ψυχή – Ο Δρ. Ανάργυρος Σίδερης χαρτογραφεί τον ηγέτη της νέας εποχής

    Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης και της ταχύτατης τεχνολογικής μετάβασης, η έννοια της ηγεσίας αποκτά εντελώς νέα διάσταση. Ψηφιακή Δεν αρκεί η γνώση των εργαλείων…

    ΠολιτικήUncategorized

    Σταύρος Παπασταύρου: «Η απεξάρτηση της Ευρώπης από το ρωσικό αέριο περνάει από την Ελλάδα»

    Athens Politics Νοέ 11, 2025 6 min read
    Σταύρος Παπασταύρου

    Σε πλήρη ετοιμότητα για την απεξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο έως το 2027 βρίσκεται η Ελλάδα, σε συντονισμό με τον ευρωπαϊκό σχεδιασμό του REPowerEU, όπως αναφέρει…

    Πολιτική

    Μητσοτάκης από Ροδόπη: Αναβαθμίζεται η γεωπολιτική μας θέση, η Ελλάδα μετατρέπεται σε διεθνές ενεργειακό κέντρο

    Athens Politics Νοέ 11, 2025 7 min read
    μητσοτάκης

    Στις εγκαταστάσεις του Σταθμού Συμπίεσης Φυσικού Αερίου της ΔΕΣΦΑ στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής βρέθηκε νωρίς το μεσημέρι της Τρίτης ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος πραγματοποιεί περιοδεία στη Ροδόπη. Σε…

    Πολιτική

    Φλωρίδης: Ποινική δικογραφία για πιθανή πλαστογράφηση υπογραφών κατά την ίδρυση της «Φωνής Λογικής» της Αφροδίτης Λατινοπούλου

    Athens Politics Νοέ 11, 2025 3 min read
    φωνή λογικής

    Σε εξέλιξη βρίσκεται εισαγγελική έρευνα για το ενδεχόμενο πιθανής πλαστογράφησης υπογραφών πολιτών, κατά την ίδρυση του κόμματος «Φωνή Λογικής», αναφέρει ο υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης, απαντώντας σε ερώτηση και…

    Αυτοδιοίκηση

    Όλη η αλήθεια για τον ΣΜΑ Σπετσών: το έργο που έμεινε στάσιμο, παίρνει επιτέλους ζωή

    Athens Politics Νοέ 11, 2025 5 min read
    Όλη η αλήθεια για τον ΣΜΑ Σπετσών: το έργο που έμεινε στάσιμο, παίρνει επιτέλους ζωή

    Δήμος Σπετσών: Από τις εκκρεμότητες του χθες, στις λύσεις του σήμερα. Μελέτη εξοπλισμού και λειτουργίας σε πλήρη εξέλιξη. Συστήματα ασφαλείας και κάμερες έως τέλος Νοεμβρίου.…

    Ειδήσεις ειδήσεις τώρα Ελλάδα Κοινωνία
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Athens Politics
    • Website

    Related Posts

    Μητσοτάκης: Είναι σημαντικό Ελλάδα και Κύπρος να μπορούμε να συντονιζόμαστε – Χριστοδουλίδης: Έχουμε μάθει πολλά από εσάς

    12 Νοεμβρίου, 2025

    Ψηφιακή ηγεσία με ανθρώπινη ψυχή – Ο Δρ. Ανάργυρος Σίδερης χαρτογραφεί τον ηγέτη της νέας εποχής

    12 Νοεμβρίου, 2025

    Το βίντεο με την πορεία του τρένου στη Σίνδο – Κυρανάκης: Ουδέποτε μπήκε στην αντίθετη γραμμή, δεν υπήρξε κίνδυνος γιατί υπήρχε χάραξη με τηλεδιοίκηση

    7 Νοεμβρίου, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.