Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    AthensPoliticsAthensPolitics
    • Ελλάδα
      • Κοινωνία
      • Οικονομία
      • Παιδεία
      • Υγεία
    • Πολιτική
      • Βουλή
      • Αυτοδιοίκηση
    • Διεθνή
      • Κόσμος
      • Ευρώπη
      • Μεσόγειος
    • Αθλητικά
    • Αθήνα
      • Food & Drink
    • Ουκρανία
    AthensPoliticsAthensPolitics
    Home»Ελλάδα»Αποκάλυψη για Τέμπη: «Ο σταθμός Λάρισας έχει τηλεδιοίκηση, ο σταθμάρχης δεν ήξερε να τη χειριστεί»
    Ελλάδα

    Αποκάλυψη για Τέμπη: «Ο σταθμός Λάρισας έχει τηλεδιοίκηση, ο σταθμάρχης δεν ήξερε να τη χειριστεί»

    Athens PoliticsBy Athens Politics13 Μαρτίου, 2023Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email
    Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία που ρίχνουν φως στη μαύρη νύχτα της τραγωδίας με τα τρένα στα Τέμπη περιείχε το «μαύρο κουτί» της τηλεδιοίκησης το οποίο λειτουργεί στον σταθμό της Λάρισας.

    Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής της Κυριακής», ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης Λάρισας δεν γνώριζε ή επέλεξε να μη χρησιμοποιήσει το σύστημα τηλεδιοίκησης που εδώ και μερικούς μήνες έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί στον σταθμό Λάρισας, ενώ οι δύο εμπειρότεροι συνάδελφοί του εγκατέλειψαν νωρίτερα από το προβλεπόμενο ωράριο το πόστο τους, αφήνοντάς τον μόνο.

    Αποκάλυψη για Τέμπη: «Ο σταθμός Λάρισας έχει τηλεδιοίκηση, ο σταθμάρχης δεν ήξερε να τη χειριστεί»

    Όπως αποκαλύπτει η «Καθημερινή», για τη χάραξη της διαδρομής ο μοιραίος σταθμάρχης βασίστηκε στον παλιό πίνακα ελέγχου, με συνέπεια να ξεχάσει σε λάθος θέση ένα από τα κλειδιά και να στείλει την αμαξοστοιχία Intercity 62 στο ρεύμα καθόδου, όπου όμως κινούνταν με αντίθετη πορεία η εμπορική αμαξοστοιχία. Περίπου μία ώρα μετά, τα τρένα συγκρούστηκαν.

    Αυτό αποτυπώνεται στον πίνακα καταγραφής συμβάντων, όπου φαίνονται όλες οι εντολές που έχουν δώσει οι δύο σταθμάρχες -λίγο πριν τις 10 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου- στο αυτοματοποιημένο σύστημα ηλεκτρονικής χάραξης διαδρομής. Ωστόσο, μετά τις 10, αμφότεροι αποχώρησαν από τη θέση τους, αφήνοντας μόνο του τον 59χρονο σταθμάρχη, ο οποίος χρησιμοποίησε τον παλιό πίνακα ελέγχου, με αποτέλεσμα το σύστημα να είναι «νεκρό» μετά τις 10.12 μ.μ.

    Στο δημοσίευμα αναφέρεται ότι η Λάρισα είναι ένας από τους συνολικά 36 σταθμούς όπου ήδη λειτουργεί το σύστημα τηλεδιοίκησης. Μάλιστα, το σύστημα στην περιοχή έχει εμβέλεια 5,5 χιλιομέτρων από τον σταθμό προς το σημείο της τραγωδίας, απόσταση εντός της οποίας το σύστημα προειδοποιεί στην περίπτωση λάθους.

    Τι έχει καταγραφεί στο «μαύρο κουτί»
    Στο «μαύρο κουτί» της τηλεδιοίκησης καταγράφονται όλες οι κινήσεις των σταθμαρχών από τις 9.50 μ.μ. της 28ης Φεβρουαρίου έως και τις 2.39 π.μ. της επόμενης μέρας.

    Ενδεικτικά, στον πίνακα συμβάντων αναφέρεται ότι από 21.50.36 έως 21.51.15 ο σταθμάρχης μέσω του συστήματος τηλεδιοίκησης προέβη σε χειρισμούς για τη «διέλευση συρμού με χάραξη προς Θεσσαλονίκη». Στο διάστημα μεταξύ 21.50.49 έως 22.07.05 το σύστημα έχει καταγράψει «χάραξη διαδρομής από το Φωτόσημο 2, είσοδο της Λάρισας». Μέχρι τις 22.12.50 μεσολαβούν ακόμα τρεις χειρισμοί στο αυτοματοποιημένο σύστημα.

    Διόρθωσαν με μπλάνκο το βιβλίο παράδοσης-παραλαβής
    Ο σταθμάρχης και ο -υπεύθυνος για τις βάρδιες- επιθεωρητής κατέθεσαν ότι οι δύο αρχαιότεροι σταθμάρχες αποχώρησαν πριν από τη λήξη της βάρδιας τους στις 11 μ.μ. Πρόσθεσε, μάλιστα, πως μετά το δυστύχημα είδε το βιβλίο παράδοσης-παραλαβής που βρίσκεται στο γραφείο του σταθμάρχη να έχει διορθωθεί με μπλάνκο.

    Η απουσία των δύο αρχαιότερων συναδέλφων του και η εγκατάλειψη του αυτοματοποιημένου συστήματος χάραξης διαδρομής «φαίνεται» και στο μαύρο κουτί της τηλεδιοίκησης του σταθμού. Κι αυτό γιατί μετά τις 10.12 μ.μ. δεν καταγράφεται κανένας χειρισμός, με τον 59χρονο να προσπαθεί να συντονίσει τις κινήσεις των συρμών μέσω του παλιού πίνακα ελέγχου.

    «Η τηλεδιοίκηση επαναλειτούργησε περίπου μία ώρα μετά το δυστύχημα, στις 1.39 μ.μ., όταν τα στελέχη του ΟΣΕ θέλησαν να ελέγξουν εάν η σύγκρουση των τρένων επήλθε συνεπεία βλάβης του συστήματος τηλεδιοίκησης ή από λάθος του σταθμάρχη», τονίζεται στο δημοσίευμα.

    Πηγή: iefimerida.gr

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

    • Previous
    • Next
    Ο Γιώργος Παπαδημητρίου ξεσκεπάζει το “φιάσκο” με τα φωτοτυπικά στα σχολεία.
    Αυτοδιοίκηση

    Ο Γιώργος Παπαδημητρίου ξεσκεπάζει το “φιάσκο” με τα φωτοτυπικά στα σχολεία.

    Προσωπικός Αριθμός: Πώς εκδίδεται και τι αλλάζει στις ταυτότητες- Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε σε 34 ερωτήσεις και απαντήσεις
    ΕλλάδαΠολιτική

    Προσωπικός Αριθμός: Πώς εκδίδεται και τι αλλάζει στις ταυτότητες- Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε σε 34 ερωτήσεις και απαντήσεις

    Κάρολ Ναβρότσκι: Από τα ρινγκ και τα γήπεδα στην προεδρία της Πολωνίας – Ποιος είναι ο ευρωσκεπτικιστής πολιτικός
    Διεθνή

    Κάρολ Ναβρότσκι: Από τα ρινγκ και τα γήπεδα στην προεδρία της Πολωνίας – Ποιος είναι ο ευρωσκεπτικιστής πολιτικός

    Το ΚΕ.ΜΕ.Α. Συνεργάζεται με την ΣΤΑΣΥ για Έξυπνες Λύσεις στην Ασφαλεία των Μεταφορών
    Κοινωνία

    Το ΚΕ.ΜΕ.Α. Συνεργάζεται με την ΣΤΑΣΥ για Έξυπνες Λύσεις στην Ασφαλεία των Μεταφορών

    Γιώργος Τσίνας – Δημήτρης Μίαρης: Η νέα γενιά που σώζει την παρτίδα
    Αυτοδιοίκηση

    Γιώργος Τσίνας – Δημήτρης Μίαρης: Η νέα γενιά που σώζει την παρτίδα

    Η συμμετοχή της Τουρκίας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα εξοπλισμών περνά από την Αθήνα
    Απόψεις

    Η συμμετοχή της Τουρκίας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα εξοπλισμών περνά από την Αθήνα

    Τέμπη Τέμπη Τέμπη Τέμπη Τέμπη Τέμπη

    Ελλάδα Κοινωνία Τέμπη
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Athens Politics
    • Website

    Related Posts

    Προσωπικός Αριθμός: Πώς εκδίδεται και τι αλλάζει στις ταυτότητες- Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε σε 34 ερωτήσεις και απαντήσεις

    2 Ιουνίου, 2025

    Το ΚΕ.ΜΕ.Α. Συνεργάζεται με την ΣΤΑΣΥ για Έξυπνες Λύσεις στην Ασφαλεία των Μεταφορών

    30 Μαΐου, 2025

    Η Ειρήνη Αγαπηδάκη στην Πρώτη Γραμμή: Η Παιδική Παχυσαρκία είναι Ζήτημα Ζωής

    24 Μαΐου, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.