Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    AthensPoliticsAthensPolitics
    • Ελλάδα
      • Κοινωνία
      • Οικονομία
      • Παιδεία
      • Υγεία
    • Πολιτική
      • Βουλή
      • Αυτοδιοίκηση
    • Διεθνή
      • Κόσμος
      • Ευρώπη
      • Μεσόγειος
    • Αθλητικά
    • Αθήνα
      • Food & Drink
    • Ουκρανία
    AthensPoliticsAthensPolitics
    Home»Ελλάδα»Ευρωπαϊκή Ένωση: Αθήνα – Σόφια με τρένο σε 6 ώρες – Παρουσιάστηκε ο νέος ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας – Χάρτης με τους προορισμούς
    Ελλάδα

    Ευρωπαϊκή Ένωση: Αθήνα – Σόφια με τρένο σε 6 ώρες – Παρουσιάστηκε ο νέος ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας – Χάρτης με τους προορισμούς

    Athens PoliticsBy Athens Politics5 Νοεμβρίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Ευρωπαϊκή Ένωση Ευρωπαϊκή Επιτροπή Σιδηρόδρομος
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Ένα νέο, ταχύτερο και περισσότερο διαλειτουργικό σιδηροδρομικό δίκτυο για ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση παρουσίασε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στόχο να καταστεί λειτουργικό μέχρι το 2040.

    Σύμφωνα με τον Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο της Κομισιόν για τη Συνοχή και τις Μεταρρυθμίσεις, Ραφαέλε Φίτο και τον Επίτροπο Μεταφορών Απόστολο Τζιτζικώστα, το νέο Σχέδιο Δράσης για τους Σιδηροδρόμους Υψηλής Ταχύτητας καθορίζει τα βήματα που απαιτούνται για τη δημιουργία ενός ταχύτερου, πιο διαλειτουργικού και καλύτερα συνδεδεμένου ευρωπαϊκού δικτύου μειώνοντας τους χρόνους ταξιδιού και καθιστώντας τους σιδηροδρόμους μια πιο ελκυστική εναλλακτική λύση σε σχέση με τα αεροπορικά ταξίδια μικρών αποστάσεων, αυξάνοντας έτσι τον αριθμό των επιβατών και ενισχύοντας τις περιφερειακές οικονομίες και τον τουρισμό.

    Το σχέδιο προβλέπει τη σύνδεση των κύριων κόμβων της ΕΕ με ταχύτητες 200 χλμ./ώρα και άνω. Οι επιβάτες θα μπορούν να ταξιδεύουν από το Βερολίνο στην Κοπεγχάγη σε τέσσερις ώρες αντί για επτά που είναι σήμερα, και από τη Σόφια στην Αθήνα σε έξι ώρες αντί για 13 ώρες και 40 λεπτά που είναι σήμερα. Οι νέες διασυνοριακές συνδέσεις θα επιτρέψουν επίσης ταχύτερα και απλούστερα ταξίδια, όπως το Παρίσι-Λισαβόνα μέσω Μαδρίτης, και βελτιωμένη συνδεσιμότητα μεταξύ των πρωτευουσών της Βαλτικής.

    Αναφερόμενος στην Ελλάδα, ο Επίτροπος Τζιτζικώστας υπογράμμισε ότι το εν λόγω πρόγραμμα που παρουσίασε η Επιτροπή, θα ενισχυσει την προσπάθεια που κάνει το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών της Ελλάδας, καθώς η χώρα μας θα αποκομίσει σημαντικά οφέλη, όπως ευρωπαϊκά κεφάλαια και τεχνογνωσία, για την επισκευή σημείων των σιδηροδρόμων που ειναι προβληματικα ή έχουν υποστεί βλάβες από φυσικές καταστροφές, για να καταστεί ο σιδηρόδρομος της Ελλάδας ασφαλής και σύμφωνος με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

    Αθήνα - Σόφια με τρένο σε 6 ώρες: Παρουσιάστηκε ο νέος ευρωπαϊκός σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας - Χάρτης με τους προορισμούς
    Οι χρόνοι ταξιδιού είναι ενδεικτικοί και βασίζονται σε δημόσια διαθέσιμα δεδομένα δρομολογίων που εξήχθησαν τον Απρίλιο του 2025

    Για την υλοποίηση αυτού του οράματος, η Επιτροπή προτείνει τέσσερις βασικούς άξονες δράσης:

    -Άρση των διασυνοριακών σημείων συμφόρησης μέσω δεσμευτικών χρονοδιαγραμμάτων που θα καθοριστούν έως το 2027 και προσδιορισμός επιλογών για υψηλότερες ταχύτητες, συμπεριλαμβανομένων πολύ άνω των 250 χλμ./ώρα όταν είναι οικονομικά βιώσιμες.

    -Ανάπτυξη μιας συντονισμένης στρατηγικής χρηματοδότησης, συμπεριλαμβανομένου ενός στρατηγικού διαλόγου με τα κράτη μέλη, τη βιομηχανία και τους χρηματοδότες που θα οδηγήσει σε μια συμφωνία για σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας για την κινητοποίηση των απαιτούμενων επενδύσεων. Βελτίωση των συνθηκών για τον σιδηροδρομικό κλάδο και τους σιδηροδρομικούς φορείς ώστε να επενδύουν, να αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις και να λειτουργούν ανταγωνιστικά, μεταξύ άλλων μέσω ενός πιο ελκυστικού κανονιστικού περιβάλλοντος, μέσω της ενίσχυσης των διασυνοριακών συστημάτων έκδοσης εισιτηρίων και κρατήσεων, της υποστήριξης μιας αγοράς μεταχειρισμένου τροχαίου υλικού, της επιτάχυνσης της ανάπτυξης των ψηφιακών συστημάτων διαχείρισης.

    Όπως αναφέρει η Επιτροπή, πέρα από τους μικρότερους χρόνους ταξιδιού, το σχέδιο θα μειώσει τη συμφόρηση και θα απελευθερώσει τη χωρητικότητα στις συμβατικές γραμμές, διευκολύνοντας τα νυχτερινά τρένα, τις εμπορευματικές μεταφορές και τη στρατιωτική κινητικότητα, ενισχύοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης στον τουρισμό και τη βιομηχανία.

    Το νέο σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ θα κοστίσει περίπου 345 δισ. ευρώ
    Σύμφωνα με την Επιτροπή, η κατασκευή και αναβάθμιση σιδηροδρομικών υποδομών υψηλής ταχύτητας απαιτεί σημαντικές μακροπρόθεσμες επενδύσεις. Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι η ολοκλήρωση του σχεδιαζόμενου δικτύου υψηλής ταχύτητας έως το 2040 θα κοστίσει περίπου 345 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ ένα πιο φιλόδοξο δίκτυο που θα λειτουργεί με πολύ υψηλές ταχύτητες (πολύ πάνω από 250 χλμ./ώρα) θα μπορούσε να κοστίσει έως και 546 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2050.

    Η δημόσια χρηματοδότηση, αν και αποτελεί κρίσιμο θεμέλιο για την υλοποίηση μεγάλων υποδομών, από μόνη της δεν θα επαρκεί για να καλύψει το σύνολο των σημαντικών επενδυτικών αναγκών που συνεπάγεται η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας. Για τον λόγο αυτό, θα απαιτηθεί συμπληρωματική χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τόσο μέσω άμεσων επιχορηγήσεων όσο και μέσω μηχανισμών που διευκολύνουν τη μόχλευση κεφαλαίων από άλλες δημόσιες και ιδιωτικές πηγές.

    Ιδιαίτερη έμφαση θα πρέπει να δοθεί στην κινητοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην επιτάχυνση της υλοποίησης των έργων και στη βελτίωση της αποδοτικότητας των επενδύσεων. Παράλληλα, καθοριστικό ρόλο θα διαδραματίσουν τα δάνεια και οι εγγυήσεις από ευρωπαϊκά και εθνικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και οι εθνικές αναπτυξιακές τράπεζες, που διαθέτουν την απαραίτητη τεχνογνωσία και τα εργαλεία για τη στήριξη μεγάλων έργων υποδομής με υψηλές απαιτήσεις κεφαλαίου και μακροχρόνιο ορίζοντα απόσβεσης. Μέσα από αυτή τη συνδυαστική προσέγγιση δημόσιας και ιδιωτικής χρηματοδότησης θα καταστεί εφικτή η βιώσιμη και αποτελεσματική ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας.

    ΠολιτικήΔιεθνή

    Ο Ζοχράν Μαμντάνι γίνεται ο πρώτος μουσουλμάνος δήμαρχος της Νέας Υόρκης – Εξελέγη με 60%

    Athens Politics Νοέ 5, 2025 3 min read
    Μαμντάνι

    Ο Ζοχράν Μαμντάνι, 34 ετών, αναδεικνύεται νέος δήμαρχος της Νέας Υόρκης, σύμφωνα με τις προβλέψεις του NBC News και του CNN, μετά από μία από…

    Κόσμος

    Φιλιππίνες: Ο τυφώνας Καλμάγκι στοίχισε τη ζωή σε περισσότερους από 90 ανθρώπους

    Athens Politics Νοέ 5, 2025 1 min read
    Φιλιππίνες

    Ο απολογισμός του τυφώνα Καλμάγκι στις Φιλιππίνες ξεπέρασε σήμερα τους 90 νεκρούς, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το Γαλλικό Πρακτορείο γι’ αυτή την καταστροφή…

    ΑπόψειςΠολιτική

    Το brand του ηγέτη: Μαθήματα από τον Περικλή για τη σύγχρονη πολιτική

    Athens Politics Νοέ 5, 2025 4 min read
    Το brand του ηγέτη: Μαθήματα από τον Περικλή για τη σύγχρονη πολιτική

    Γράφει: η Έλενα Γκαρτζονίκα brand Φοιτήτρια του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Μέλος της Επιτροπής Διεθνών Σχέσεων και Επικοινωνίας του Εθνικού Συμβουλίου…

    Πολιτική

    Χρυσοχοΐδης: Αυστηροποίηση της νομοθεσίας για τα όπλα προανήγγειλε ο Υπουργός- «Παραείναι χαλαρή»

    Athens Politics Νοέ 4, 2025 3 min read
    Χρυσοχοΐδης

    Υπέρ της αυστηροποίησης της νομοθεσίας για τα όπλα τάχθηκε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σημειώνοντας σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ότι «παραείναι χαλαρή η…

    Κοινωνία

    Βορίζια: «Εκτέλεσαν εν ψυχρώ τον γιο μου, να φύγουν από το χωριό» – Η μητέρα του Φανούρη Καργάκη περιγράφει πώς έγινε το φονικό

    Athens Politics Νοέ 4, 2025 1 min read
    βορίζια

    Τεταμένο παραμένει το κλίμα στα Βορίζια μετά τον θάνατο του 39χρονου Φανούρη Καργάκη και της 56χρονης Ευαγγελίας Φραγκιαδάκη από τους πυροβολισμούς που έπεσαν το πρωί του Σαββάτου στο χωριό «βάζοντας φωτιά» στις σχέσεις…

    Uncategorized

    ΕΛΤΑ: Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος, Γρηγόρης Σκλήκας μετά τις αντιδράσεις για το κλείσιμο 204 καταστημάτων

    Athens Politics Νοέ 4, 2025 6 min read
    ελτα

    Ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, υπέβαλε την παραίτησή του, ύστερα από τις έντονες αντιδράσεις που προκάλεσε —κυρίως εντός της κυβέρνησης— το σχέδιο αναδιάρθρωσης…

    Ειδήσεις ειδήσεις τώρα Ελλάδα Κοινωνία
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Athens Politics
    • Website

    Related Posts

    Βορίζια: «Εκτέλεσαν εν ψυχρώ τον γιο μου, να φύγουν από το χωριό» – Η μητέρα του Φανούρη Καργάκη περιγράφει πώς έγινε το φονικό

    4 Νοεμβρίου, 2025

    Αγαπηδάκη: «Όχι» στο κλείσιμο των ΕΛΤΑ σημαίνει αύξηση φόρων για να συνεχίζουν να λειτουργούν

    4 Νοεμβρίου, 2025

    Μητσοτάκης: Το Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο είναι κάτι περισσότερο από ένας χώρος διατήρησης της ιστορίας

    3 Νοεμβρίου, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.