Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    AthensPoliticsAthensPolitics
    • Ελλάδα
      • Κοινωνία
      • Οικονομία
      • Παιδεία
      • Υγεία
    • Πολιτική
      • Βουλή
      • Αυτοδιοίκηση
    • Διεθνή
      • Κόσμος
      • Ευρώπη
      • Μεσόγειος
    • Αθλητικά
    • Αθήνα
      • Food & Drink
    • Ουκρανία
    AthensPoliticsAthensPolitics
    Home»Ελλάδα»Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη Λάρισας που έφερε την τραγωδία
    Ελλάδα

    Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη Λάρισας που έφερε την τραγωδία

    Athens PoliticsBy Athens Politics1 Μαρτίου, 2023Δεν υπάρχουν Σχόλια3 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email
    Αρχικά έδωσε έντολη στο επιβατικό τρένο να κινηθεί στην «κάθοδο», από την οποία κατέβαινε η εμπορική αμαξοστοιχία. Δεν κατάλαβε την εσφαλμένη κίνηση. Το τρένο βρισκόταν επί  25 χλμ. στη λάθος γραμμή. σταθμάρχη

    Περισσότερο φως στα ερωτήματα για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε η φονική σύγκρουση των τρένων στην περιοχή Ευαγγελισμός της Λάρισας ρίχνουν νεώτερες πληροφορίες για το τι συνέβη στις 23:15 το βράδυ της Τρίτης όταν και συγκρούστηκε η επιβατική αμαξοστοιχία 62 με το εμπορικό τρένο 63503.

    Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη Λάρισας που έφερε την τραγωδία

    Κατά τις τελευταίες πληροφορίες από την εν εξελίξει έρευνα, το δυστύχημα φαίνεται να οφείλεται σε λάθος χειρισμό του Σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος στο τμήμα «Λάρισα – Ευαγγελισμός» κατεύθυνε το επιβατικό τρένο στη γραμμή καθόδου κυκλοφορίας με αποτέλεσμα να βρεθεί στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό.  Σημειώνεται ότι σε όλο το μήκος της η σιδηροδρομική γραμμή που ενώνει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη είναι διπλή.

    Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοιραία, όπως αποδείχθηκε, εντολή του Σταθμάρχη Λάρισας προς την επιβατική αμαξοστοιχία 62 ήταν «περνάς κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως και είσοδο Νέων Πόρων (σ.σ. ο επόμενος σταθμός μετά από αυτόν της Λάρισας)».

    Μπορεί να είναι εικόνα εξωτερικοί χώροι

    Το λάθος του σταθμάρχη

    Ο σταθμάρχης, ο οποίος έχει συλληφθεί στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας, φέρεται να υποστήριξε στους αστυνομικούς ότι έδωσε εντολή για αλλαγή τροχιάς αλλά αυτή δεν υλοποιήθηκε από το σύστημα.

    Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές αν ο σταθμάρχης είχε αντιληφθεί ότι το επιβατικό τρένο κινείτο στην ίδια γραμμή με το εμπορευματικό θα είχε δώσει εντολή και στα δύο να ακινητοποιηθούν πριν να προσεγγίσουν το ένα το άλλο δεδομένου ότι η σύγκρουση έγινε περίπου 25 χλμ. από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας και το σημείο της αλλαγής τροχιάς. Σε κάθε περίπτωση από τον ΟΣΕ έχει ζητηθεί και αναμένεται η απομαγνητοφώνηση πιθανής συνομιλίας μεταξύ σταθμάρχη και μηχανοδηγών.

    Για κακουργήματα θα διωχθούν οι υπεύθυνοι

    Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι ποινικές διώξεις που πιθανά θα ασκηθούν θα αφορούν το κακουργηματικού χαρακτήρα αδίκημα της διατάραξης στην ασφάλεια συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος. Το αδίκημα αυτό επισύρει ποινές που ξεκινούν από κάθειρξη 10 ετών μέχρι και ισόβια. Ακόμη, οι πιθανές διώξεις που μπορεί να ασκηθούν αφορούν και το αδίκημα της ανθρωποκτονίας, χωρίς να αποκλείεται και η πιθανότητα θα αποδοθεί ενδεχόμενος δόλος.

    Σημειώνεται ότι ο προϊστάμενος της Εισαγγελέας εφετών Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, στον οποίο έχει ανατεθεί η εποπτεία του συνόλου των ερευνών για την τραγωδία στα Τέμπη, με εντολή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου, μεταβαίνει επί τόπου προκειμένου να έχει προσωπική εποπτεία των ερευνών.

    Έναν μήνα στη θέση του ο σταθμάρχης 

    Σε σχέση με τις φήμες ότι ήταν άπειρος αρμόδιες πηγές του ΟΣΕ διευκρινίζουν ότι  είναι ηλικίας 56 ετών, είναι εργαζόμενος για πολλά χρόνια στον οργανισμό και ανέλαβε κάθηκοντα μετά από εκπαίδευση ενός έτους και πιστοποίηση μαζί με άλλους περίπου 100 συναδέλφους του που πέρασαν την ίδια διαδικασία.

    Όπως διευκρινίζουν αρμόδιες πηγές η εκπαίδευση, εξέταση και πιστοποίησή των σταθμαρχών γίνεται από τον ΟΣΕ, ο οποίος και είναι ο διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής με πεδίο ευθύνης το δίκτυο και τη διαχείριση της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών. Όσο για την Hellenic Train σημειώνεται ότι είναι η Σιδηροδρομική Επιχείριση που εκτελεί σχεδόν το σύνολο των σιδηροδρομικών δρομολογίων στη χώρα, έχει την ευθύνη εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, και έχει ως προσωπικό τους μηχανοδηγούς.

    Η εκπαίδευση των μηχανοδηγών, πάντως, γίνεται από τον ΟΣΕ και η εξέταση και πιστοποίησή τους γίνεται από τη ΡΑΣ, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων η οποία έχει ως αρμοδιότητα τη ρύθμιση και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σιδηροδρομικής αγοράς.

    Πηγή: Πρώτο Θέμα

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

    • Previous
    • Next
    Ν. Ρωμανός: Η κυβέρνηση πέτυχε να λύσει πολλές παθογένειες του χθες 
    Πολιτική

    Ν. Ρωμανός: Η κυβέρνηση πέτυχε να λύσει πολλές παθογένειες του χθες 

    Ειρήνη Αγαπηδάκη: Πάνω από 1,2 εκατομμύρια πολίτες έχουν κάνει δωρεάν καρδιολογικές εξετάσεις
    Υγεία

    Ειρήνη Αγαπηδάκη: Πάνω από 1,2 εκατομμύρια πολίτες έχουν κάνει δωρεάν καρδιολογικές εξετάσεις

    Ένας Χρόνος Μετά τις Κάλπες: Πώς Αναδιαμορφώνεται το Πολιτικό Σκηνικό στην Ελλάδα
    ΑπόψειςΠολιτική

    Ένας Χρόνος Μετά τις Κάλπες: Πώς Αναδιαμορφώνεται το Πολιτικό Σκηνικό στην Ελλάδα

    Η Σύγκρουση Ιράν–Ισραήλ: Παρακολουθώντας από μια ήπειρο μακριά, μα νιώθοντας τις συνέπειες
    ΑπόψειςΔιεθνή

    Η Σύγκρουση Ιράν–Ισραήλ: Παρακολουθώντας από μια ήπειρο μακριά, μα νιώθοντας τις συνέπειες

    Μπάμπης Καρπούζος: Η Φωνή της Κοινωνίας και του ΠΑΣΟΚ στη Δυτική Αθήνα
    Αυτοδιοίκηση

    Μπάμπης Καρπούζος: Η Φωνή της Κοινωνίας και του ΠΑΣΟΚ στη Δυτική Αθήνα

    Σπηλιοπούλειο: Εκεί που η φροντίδα συναντά την αξιοπρέπεια
    Απόψεις

    Σπηλιοπούλειο: Εκεί που η φροντίδα συναντά την αξιοπρέπεια

    Ελλάδα Κοινωνία
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Athens Politics
    • Website

    Related Posts

    Ειρήνη Αγαπηδάκη: Πάνω από 1,2 εκατομμύρια πολίτες έχουν κάνει δωρεάν καρδιολογικές εξετάσεις

    1 Ιουλίου, 2025

    Think Tank Synergia: Τοπική Αυτοδιοίκηση 2.0: Συνέργειες και Προοπτικές – Ανάγκη για στρατηγικές συνεργασίες και διατοπική ανταλλαγή τεχνογνωσίας.

    12 Ιουνίου, 2025

    Προσωπικός Αριθμός: Πώς εκδίδεται και τι αλλάζει στις ταυτότητες- Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε σε 34 ερωτήσεις και απαντήσεις

    2 Ιουνίου, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.