Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    AthensPoliticsAthensPolitics
    • Ελλάδα
      • Κοινωνία
      • Οικονομία
      • Παιδεία
      • Υγεία
    • Πολιτική
      • Βουλή
      • Αυτοδιοίκηση
    • Διεθνή
      • Κόσμος
      • Ευρώπη
      • Μεσόγειος
    • Αθλητικά
    • Αθήνα
      • Food & Drink
    • Ουκρανία
    AthensPoliticsAthensPolitics
    Home»Απόψεις»Το brand του ηγέτη: Μαθήματα από τον Περικλή για τη σύγχρονη πολιτική
    Απόψεις

    Το brand του ηγέτη: Μαθήματα από τον Περικλή για τη σύγχρονη πολιτική

    Athens PoliticsBy Athens Politics5 Νοεμβρίου, 2025Updated:5 Νοεμβρίου, 2025Δεν υπάρχουν Σχόλια4 Mins Read
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Γράφει: η Έλενα Γκαρτζονίκα brand

    Φοιτήτρια του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Μέλος της Επιτροπής Διεθνών Σχέσεων και Επικοινωνίας του Εθνικού Συμβουλίου Νεολαίας και Αντιπρόεδρος του Erasmus Student Network Παντείου Πανεπιστημίου.

    Στη σημερινή εποχή, πολιτική και επικοινωνία φαίνεται να έχουν σχεδόν ταυτιστεί. Τα social media έφεραν τους πολιτικούς πολύ κοντά στο κοινό τους, κάνοντάς τους να μοιάζουν πολλές φορές με ανθρώπους που «πουλάνε» μια εικόνα ή ένα προϊόν.

    Πλέον, ο κάθε ηγέτης μπορεί να επικοινωνήσει άμεσα με τους πολίτες, να δημιουργήσει διάλογο και να διαμορφώσει το πώς τον βλέπουν. Όμως το σημαντικότερο για έναν ηγέτη δεν είναι τα πρόσκαιρα likes ή οι εντυπωσιακές φωτογραφίες, αλλά η δημιουργία μιας σταθερής και αυθεντικής ταυτότητας, ένα δυνατό brand που αντέχει στον χρόνο και εμπνέει πραγματικά.​

    Η αξία του brand δεν φαίνεται μέσα από γρήγορες καμπάνιες και έξυπνα σλόγκαν, αλλά χτίζεται σιγά-σιγά με συνέπεια μεταξύ λόγων και έργων. Εκείνος που μένει στην επιφάνεια της επικοινωνίας μπορεί να τραβήξει τα βλέμματα για λίγο. Εκείνος, όμως, που διαθέτει μια ξεκάθαρη, βαθιά ταυτότητα, γίνεται πηγή έμπνευσης για τους άλλους, αφήνοντας διαχρονικό αποτύπωμα.

    Το brand λοιπόν δείχνει μια πορεία ζωής και δηλώ νει ουσία. Το βασικό στοιχείο είναι η ειλικρίνεια, η συνέπεια και η αίσθηση ευθύνης που δείχνει ο ηγέτης προς τον κόσμο του.​ brand

    Ας θυμηθούμε τον Περικλή, τον ηγέτη της Αρχαίας Αθήνας. Ο Περικλής δεν ήταν απλώς ένας αποτελεσματικός κυβερνήτης. Δημιούργησε μια ιδέα, ένα όραμα. Η Αθήνα της εποχής του έγινε σύμβολο δημοκρατίας, παιδείας και ενεργής συμμετοχής στα κοινά.

    Οι αποφάσεις του δεν αποσκοπούσαν μόνο στην άμεση διακυβέρνηση, αλλά έχτισαν ένα αφήγημα που ένωνε τους πολίτες γύρω από κοινές αξίες. Τα δημόσια έργα που σχεδίασε, οι πρωτοβουλίες του στον πολιτισμό, η διάθεση να ενισχύσει την συμμετοχή όλων στη δημόσια ζωή, όλα αυτά ήταν οι βασικές «σημαίες» ενός brand που ξεπερνούσε μια τυπική διακυβέρνηση. Αυτό που κατάφερε ήταν να διαμορφώσει μια ισχυρή συλλογική ταυτότητα και να εμπνεύσει εμπιστοσύνη.​

    Το brand του ηγέτη: Μαθήματα από τον Περικλή για τη σύγχρονη πολιτική

    Είναι εντυπωσιακό ότι ο Περικλής δεν επιδίωκε να εντυπωσιάσει με τον λόγο του, ούτε τον ενδιέφερε η πρόσκαιρη αποδοχή. Συνειδητά χρησιμοποιούσε τις ομιλίες και τις αποφάσεις του για να χτίσει συνείδηση μέσα στην κοινωνία. Όπως σημειώνει ο Θουκυδίδης, ήξερε να φοβίζει όταν χρειαζόταν και να ενθαρρύνει όταν το απαιτούσαν οι περιστάσεις. Έτσι ξεχωρίζει ο ηγέτης από τον απλό επικοινωνητή: το brand του Περικλή ήταν αποτέλεσμα σταθερότητας, ήθους, σαφήνειας και συνέπειας, δεν χτίστηκε με υπερβολική προβολή, αλλά με ουσία.​

    Με τα χρόνια, τα μέσα και οι τρόποι επικοινωνίας άλλαξαν, αλλά η βασική αρχή παρέμεινε ίδια. Από τον Περικλή μέχρι σύγχρονους ηγέτες, όπως ο Ομπάμα και ο Τραμπ, η τεχνολογία έγινε τρόπος για να μεταδοθεί το προσωπικό brand σε όλο τον κόσμο.

    Ο Ομπάμα αξιοποίησε τα social media για να μεταφέρει μήνυμα συνεργασίας και ελπίδας, ενώ ο Τραμπ τα χρησιμοποιούσε για να δημιουργήσει σύγκρουση και άμεση επαφή με τους υποστηρικτές του. Παρότι οι στρατηγικές τους διαφέρουν, το βασικό είναι ότι η ταυτότητα προηγείται της επικοινωνίας, το brand δεν είναι αποτέλεσμα της προβολής, αλλά το θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίζεται η σχέση του ηγέτη με το κοινό.​

    Για έναν σημερινό ηγέτη, το brand είναι αναγκαιότητα και όχι πολυτέλεια. Ορίζει το πλαίσιο μέσα στο οποίο αποκτά νόημα κάθε πράξη, κάθε μήνυμα, κάθε δημόσια παρουσία. Πολιτική χωρίς brand είναι αποσπασματική, χάνοντας συνοχή και διάρκεια. Αντίθετα, πολιτική με ισχυρή ταυτότητα γίνεται πηγή έμπνευσης, έχει ρίζες και αφήνει ιστορία.

    Το πραγματικό επίτευγμα του ηγέτη, τότε και τώρα, δεν είναι ο αριθμός των ακολούθων ή η προσωρινή δημοφιλία, αλλά η ικανότητά του να ενώνει τους ανθρώπους γύρω από κοινές αξίες. Το brand είναι κάτι περισσότερο από μια εικόνα: είναι δέσμευση και ο καθρέφτης της ταυτότητας, από τον Περικλή ως και την ψηφιακή εποχή του scroll και του share.​

    Uncategorized

    Χριστουγεννιάτικη συνάντηση Γρηγόρη Δημητριάδη με την οικογένεια της ΟΝΝΕΔ

    Athens Politics Δεκ 20, 2025 1 min read
    Χριστουγεννιάτικη συνάντηση Γρηγόρη Δημητριάδη με την οικογένεια της ΟΝΝΕΔ

    Ο Γρηγόρης Δημητριάδης συναντήθηκε με νέους και νέες της ΟΝΝΕΔ και μέλη της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, στο πλαίσιο μιας χριστουγεννιάτικης συγκέντρωσης που έφερε κοντά τη μεγάλη οικογένεια…

    Πολιτική

    Προκλητικός ο Παππάς για το ξύλο σε δημοσιογράφο το βράδυ της Τρίτης 16/12: Σήκωσα το χέρι μου αλλά δεν έχει κάποιο σημάδι, είπα «κοίταξε πώς είμαι εγώ και πώς είναι αυτός»

    Athens Politics Δεκ 19, 2025 6 min read
    προκλητικ pappas

    Την προκλητική γραμμή «σήκωσα το χέρι αλλά δεν τον γρονθοκόπησα» γιατί αν είχε συμβεί αυτό «θα είχε ένα σημάδι, μια γρατζουνιά, κάτι» παρουσίασε το πρωί…

    Πολιτική

    Γεωργιάδης για Κωνσταντοπούλου: Ούτε τρελή είναι, ούτε χαζή, ψάχνει την πολιτική της επιβίωση σε ένα ακροατήριο που γουστάρει χάος και ψευτομαγκιά

    Athens Politics Δεκ 19, 2025 7 min read
    γεωργιάδης για κωνσταντοπούλου georgiadis gia konstantopoulou

    Λίγες ώρες μετά την ανακοίνωσή του ότι θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη σε βάρος της Ζωής Κωνσταντοπούλου αν δεν ζητήσει ρητά συγγνώμη για όσα είπε η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας…

    Πολιτική

    Φλωρίδης: Η Κωνσταντοπούλου είναι ό,τι πιο πολιτικά χυδαίο, ανήθικο και αντιαισθητικό τα τελευταία 40 χρόνια

    Athens Politics Δεκ 19, 2025 2 min read
    floridis φλωριδης

    Δριμεία επίθεση στη Ζωή Κωνσταντοπούλου και τη στάση της στην εξεταστική του ΟΠΕΚΕΠΕ και όχι μόνο, εξαπέλυσε ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης χαρακτηρίζοντάς την ως…

    Διεθνή

    Βρυξέλλες: Επεισόδια και δακρυγόνα στη συγκέντρωση των αγροτών

    Athens Politics Δεκ 18, 2025 3 min read
    Βρυξέλλες: Επεισόδια και δακρυγόνα στη συγκέντρωση των αγροτών

    Στις Βρυξέλλες βρίσκονται χιλιάδες αγρότες για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στη συμφωνία ΕΕ-Mercosur. Επεισόδια με αγρότες να πετούν αντικείμενα στις αστυνομικές δυνάμεις που απάντησαν με χρήση…

    Uncategorized

    Ισχυρό διψήφιο προβάδισμα της ΝΔ έναντι του ΠΑΣΟΚ δείχνουν οι τελευταίες τρεις δημοσκοπήσεις 11-14/12 – Τι λένε για Τσίπρα και Καρυστιανού

    Athens Politics Δεκ 18, 2025 7 min read
    isxuro ισχυρό

    Με τη Νέα Δημοκρατία να διατηρεί ισχυρό διψήφιο προβάδισμα έναντι του ΠΑΣΟΚ και με την Ελληνική Λύση και την Πλεύση Ελευθερίας να εισπράττουν δυνάμεις από τη συνθήκη των αγροτικών κινητοποιήσεων, κλείνει η χρονιά…

    Απόψεις
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Athens Politics
    • Website

    Related Posts

    Προκλητικός ο Παππάς για το ξύλο σε δημοσιογράφο το βράδυ της Τρίτης 16/12: Σήκωσα το χέρι μου αλλά δεν έχει κάποιο σημάδι, είπα «κοίταξε πώς είμαι εγώ και πώς είναι αυτός»

    19 Δεκεμβρίου, 2025

    Γεωργιάδης για Κωνσταντοπούλου: Ούτε τρελή είναι, ούτε χαζή, ψάχνει την πολιτική της επιβίωση σε ένα ακροατήριο που γουστάρει χάος και ψευτομαγκιά

    19 Δεκεμβρίου, 2025

    Φλωρίδης: Η Κωνσταντοπούλου είναι ό,τι πιο πολιτικά χυδαίο, ανήθικο και αντιαισθητικό τα τελευταία 40 χρόνια

    19 Δεκεμβρίου, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    Facebook X (Twitter) Instagram Pinterest
    © 2025 ThemeSphere. Designed by ThemeSphere.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.