Με αφορμή την αιφνιδιαστική απόφαση της Διοίκησης των ΕΛΤΑ για το κλείσιμο 204 καταστημάτων, κόμματα και κυβέρνηση εμφανίζονται αιφνιδιασμένα και χύνουν δάκρυα για την ιστορικότητα του Οργανισμού και τη μη πρόσβαση των πολιτών στις υπηρεσίες του.

Αλήθεια, δεν ντρέπονται; Ή μήπως, για ακόμη μια φορά, προσπαθούν να καλύψουν τη διαχρονική ανικανότητα όλων των Διοικήσεων και τις πελατειακές σχέσεις κυβερνήσεων – πολιτών, ρίχνοντας το βάρος ξανά στους εργαζόμενους;
Όπως σωστά επισημαίνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ):
«Δεν συνδιοικούμε, δεν είμαστε εμείς που αποφασίζουμε…».
Για δεκαετίες όλες οι κυβερνήσεις παρακολουθούσαν απαθείς την υποβάθμιση των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Αντί να νοιαστούν για τη βιωσιμότητα και τον εκσυγχρονισμό του Οργανισμού, ενδιαφέρονταν μόνο για την τοποθέτηση “ημετέρων” στελεχών, ρουσφετολογικές προσλήψεις, προσλήψεις συμβούλων και την ομηρία των συμβασιούχων, οι οποίοι μόνο τη διετία 2017–2018 αυξήθηκαν από 1.000 σε 3.000!
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προειδοποιούσε εδώ και χρόνια ότι τα ΕΛΤΑ δεν τηρούν τα πρότυπα ποιότητας των ευρωπαϊκών οδηγιών, κατατάσσοντας την Ελλάδα στην τελευταία θέση στην Ε.Ε. Ωστόσο, καμία κυβέρνηση δεν αντέδρασε.
Το επιχείρημα του «εκσυγχρονισμού» επαναλαμβάνεται εδώ και 35 χρόνια, με τεράστια ποσά να δαπανώνται χωρίς αποτέλεσμα:
- 1997: 120.322.000€
- 1998: 68.855.000€
- 1999: 58.694.000€
- 2000–2003: εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για «αναδιάρθρωση και ανάπτυξη»
- Έως σήμερα: νέα κονδύλια, ΑΜΚ και επιδοτήσεις άνω των 500 εκατομμυρίων ευρώ
Παρά ταύτα, τα ΕΛΤΑ παραμένουν ανοργάνωτα και υποστελεχωμένα.
Οι διοικήσεις, διορισμένες με πολιτικά κριτήρια, απέτυχαν πλήρως. Ενδεικτικά: πρώην πρόεδρος χωρίς επαγγελματική εμπειρία στον χώρο, υποψήφια βουλευτής που τοποθετήθηκε στη θέση του προέδρου, και άλλοι που αντί να ασχοληθούν με τη διάσωση του Οργανισμού, προωθούσαν φαντασιακά “ψηφιακά ταχυδρομεία” και “ελληνοκινέζικα συμβούλια”.

Κάθε φορά που αποτυγχάνει μια διοίκηση, η λύση είναι η ίδια: το κλείσιμο καταστημάτων.
Την τετραετία 2015–2019 σχεδιάστηκε το κλείσιμο 200 καταστημάτων.
Την τριετία 2020–2023 έκλεισαν 227.
Σήμερα, άλλα 204 μπαίνουν λουκέτο.
Και ενώ οι εργαζόμενοι στοχοποιούνται για το «80% του κόστους λειτουργίας», κανείς δεν απαντά για:
- το σκάνδαλο παρακράτησης χρημάτων από λογαριασμούς ΔΕΗ,
- τη διαρροή 4,5 εκατομμυρίων προσωπικών δεδομένων πελατών,
- την παράνομη επιδότηση αγροτεμαχίων ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ.
Ποιος ευθύνεται για όλα αυτά; Οι εργαζόμενοι ή οι Διοικήσεις;
Με 11.000 εργαζόμενους στο παρελθόν, τα ΕΛΤΑ λειτουργούσαν με 25 Διευθύνσεις.
Σήμερα, με μόλις 2.930 εργαζόμενους, υπάρχουν 34 Διευθύνσεις και ενοικιαζόμενο κτίριο διοίκησης με μίσθωμα 180.000€ το μήνα!
Αυτός είναι ο «εξορθολογισμός» που επικαλούνται.

Η αναφορά στον «Ταχυδρόμο της Γειτονιάς» προκαλεί ειρωνικό χαμόγελο. Θυμίζει περισσότερο τον «Αστυνομικό της Γειτονιάς» ή την «Πανεπιστημιακή Αστυνομία» – επικοινωνιακές φούσκες χωρίς ουσία.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Η ΕΝΟΤΗΤΑ – Δύναμη Ευθύνης και Προοπτικής
εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή της στην Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ).
Τα μόνα θύματα αυτού του διαχρονικού εγκλήματος είναι οι εργαζόμενοι, οι φορολογούμενοι πολίτες και οι κάτοικοι της περιφέρειας και των ακριτικών περιοχών.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, με σχεδόν 200 χρόνια ιστορίας, αξίζουν αποκατάσταση, βιωσιμότητα και τον σεβασμό που αρμόζει στον θεσμό.
Η «ΕΝΟΤΗΤΑ» δεν είναι αντίθετη σε κάθε πρωτοβουλία εκσυγχρονισμού, αρκεί να συνοδεύεται από διαφάνεια, υπευθυνότητα και πραγματικό σχέδιο ανασυγκρότησης.
Αυτοί που δημιούργησαν το πρόβλημα οφείλουν, χωρίς κορώνες και αφορισμούς, να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι για να το λύσουν. ΕΛΤΑ ΕΛΤΑ
Προτείνουμε τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για την πλήρη διερεύνηση ευθυνών και τη διαμόρφωση κοινής πρότασης σωτηρίας του Οργανισμού.

ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ της «ΕΝΟΤΗΤΑΣ Δύναμη Ευθύνης και Προοπτικής» ΕΛΤΑ
Θα εργαστούμε για τη στρατηγική αυτονομία της ΕΕ, είπε ο Κύπριος πρόεδρος ενόψει της ανάληψης από τη Λευκωσία της προεδρίας του συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης…
Στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης και της ταχύτατης τεχνολογικής μετάβασης, η έννοια της ηγεσίας αποκτά εντελώς νέα διάσταση. Ψηφιακή Δεν αρκεί η γνώση των εργαλείων…
Σε πλήρη ετοιμότητα για την απεξάρτηση από το ρωσικό φυσικό αέριο έως το 2027 βρίσκεται η Ελλάδα, σε συντονισμό με τον ευρωπαϊκό σχεδιασμό του REPowerEU, όπως αναφέρει…
Στις εγκαταστάσεις του Σταθμού Συμπίεσης Φυσικού Αερίου της ΔΕΣΦΑ στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής βρέθηκε νωρίς το μεσημέρι της Τρίτης ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος πραγματοποιεί περιοδεία στη Ροδόπη. Σε…
Σε εξέλιξη βρίσκεται εισαγγελική έρευνα για το ενδεχόμενο πιθανής πλαστογράφησης υπογραφών πολιτών, κατά την ίδρυση του κόμματος «Φωνή Λογικής», αναφέρει ο υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης, απαντώντας σε ερώτηση και…
Δήμος Σπετσών: Από τις εκκρεμότητες του χθες, στις λύσεις του σήμερα. Μελέτη εξοπλισμού και λειτουργίας σε πλήρη εξέλιξη. Συστήματα ασφαλείας και κάμερες έως τέλος Νοεμβρίου.…






